Torsdaaa..0

Jahapp, så va de torsda o här ha man nu varit kräkfri i en dag. Jippiiie!! Men kroppen då? Jaa, den hämtar sig fasiken inte riktigt på en gång som man vill. Nää, man känner sg helt slut.. Hua!!
Vill komma igen nu o va pigg igen.. Som grädden på moset så blir man ju så himla deppi av o va hemma. Tiden går sååå himla långsamt o vila är egentligen ingenting för mig.. :-/ Blir rastlös på noll sekunder!!
Men måste lyssna på kroppen denna gång.. Om orken finns för jobb imorn så jobbar jag självklart.. Men ska avvakta några timmar till och hoppas på de bästa!! :-)

Igår så gick jag o sussade me Linus redan klockan åtta.. Men eftersom min mage kändes som en stor klump och att jag hade ont efter att BM hade klämt o kännt så kunde ja bara inte sova.. :-/ Hela natten ha varit orolig och idag skulle ja ringa sjukgymnasten.. MEN, såklart fanns de ingen telefontid på torsdagar!! Gaaah, vad är de för system?!? Jag som ville ha hjälp snabbt o så ja kan få mig ett bälte så dagarna på jobb känns lite lättare.. Eftersom fogarna inte riktigt vill vara med mig jämt.. :-/
Har beslutsångest om ja ska söka Graviditetspenning också.. Ska ja eller ska ja inte...? Min BM tycker att ja ska de eftersom jag går hela dagarna och ofta känner mig helt knäckt efter jobb. Men klarar ju av tiden där.. Men de e just dedär efter.. Orken finns inte riktigt till när jag ska umgås med mina fina grabbar och de stör mig nå fruktansvärt.. :-/

Såå, ska fundera ett par dagar till och sedan bestämma mig.. Ha ju fått moderskapsintyget nu i varje fall o ska skicka in de så de e klart iaf.. En sak att pricka av.. Gött!! :-)
Men men.. Känns lixom dumt också om jag absolut inte skulle få de.. Men jaa, man vet ju aldrig.. :-/

Nää, kila ner under täcket ska ja nog ta o göra.. Vila bort den trötthet som jag har.. Vet att de e tråkigt o läsa om.. Men jag ska bli piggare o bättre.. De ska ja!! :-) Piggelin-tjejen kommer tillbaka!! :-D

Hej på er!!

/Mariana

Postat den 2012-02-16 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar