Torsdagsmummel..0

Idag är de torsda ja!! Å jäklarns vilket fint väder vi har ute!! Tycker ni inte?!? Det snöar hej vilt och det känns nästan som lite fjällväder som svept in över vår fina stad. Kan ju inte annat än bli mysigare!! :-)
Sen att man få skotta lite extra runt bilen o på bilen gör inte så mycket tycker jag eftersom jag verkligen Älskar snön.. Det är ju bara så himla mysigt!! Åsså ha jag e sjujäklarns gullig sambo som skottar runt min bil som gör att vardagen bli lättare på morgnarna.. Så är de verkligen!! Bästaste!! :-)
Får dessvärre en längtan till Fjällerna mer, men den får jag nog lägga på is ett tag eftersom magen inte kommer att gå i mina skoterkläder speciellt bra nu den närmsta tiden.. :-/ Såå, vi få fjälla på här hemma istället och kanske utnyttja sommarstugan mer och låtsas att där e Fjällen detta år!! :-) För så kan man väl tänka? Hehe..

Sen måste jag ge cred ti Försäkringskassan!! Jäklar vad de som kan hjälper en och utan att man själv behöver kontakta dem. Superbra tycker jag!! Begärde nämligen VAB i december eftersom min lille prins vart sjuk och eftersom jag både studerare och arbetade då så blev de knas i systemet.. De blinkade RÖTT kan man säga.. Haha.. MEN, F-kassan ringde upp mig och kollade av vad jag skulle ha tjänat och hur mycket jag jobbat. Så allting blev ju nu superbra!! Och dessutom kommer min inkomst höjas eftersom jag arbetat bra mycke mer och bättre sedan 2008.. Och för att inte tala om vad jag ökat i lön.. Mmm.. De e ju sånt man ska se till och ändra själv också. Men hur ofta tänker man på de?!? Inte jag i alla fall..
Såå, sjukt bra cred ti dem. Att de hjälper en när man behöver, fast man egentligen inte vet att man behövde den hjälpen. Så de e ju ännu bättre!! Hehe.. :-D

Idag slutade jag tidigt, redan klockan 12.. Så nu kör jag plugg här hemma tills de e dags o hämta lilleman. Köra klart med de sista vore ju ypperligt så man kan lägga saker bakom sig o blicka framåt. Jaa, jag vet att jag sagt de förut.. Men de går lite långsamt när man jobbar de man jobbar åsså ska man göra klart plugget lixom.. Pjuuuh.. Såå, är glad för att de inte är panikstress. Utan att man kan ta de som de går och kirra klart eftersom.. :-) Dumt o stressa ju!! :-)

Imorgon är de freda, å här ska de förberedas till Lördagens kalasande!! Linus ska ha kalas för sina närmsta polare på dagis o de ska bli trevligt. Dock e de ju lite pysslande, men tro de mesta kan göras imornkväll o på lördamorgon.. :-) Ha fått beställning på godistårta och detta passade ju ännu bättre till en Lördag, så glad att de blev så i år.. :-) Förra året vart de sockerchock på en sönda, kanske inte lika mycke jubel hos föräldrarna. Men alla vet väl att man får godis på kalas, inte sant?!? :-D
M ska åka ti skogen så han slipper va me på allt ståhej. Lika bra de.. Komma bli så mycke liv o rörelse i denna stackars lägenhet så de gör nog inget om han drar dit upp några timmar.. Blir ju bara mer roligt för mig!! Åsså slipper vi springa på varann också.. :-)
Sjukt glad att de komma bli ett litet kalas, för mer hade nog inte jag pallat me just nu. Sen så är de ju snart dags för flytt och därför ha vi dragit ut på de hela också..
Men nu rackarns ska de bli av minsan!! :-)

Nu ska ja ta o spinna vidare i mina böcker.. :-) Lätt att man fastnar här vid datorn me en massa annat som man inte ska.. :-O Hehe..

Ha nu en härlig dag ute i snön!! Å kör försiktigt ni som kan!! :-)

Heej på er!!

/Mariana

Postat den 2012-02-02 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar