Klädbytardagar!!! 27:e & 28:e September!!2

Ikea är en rolig affär alltså, där kan man hitta allt ifrån en flasköppnare till en toaborste . Hur bra som helst ju, man kan ju köpa hur mycket som helst verkligen. Fast endå så köpte jag endast ett överkast, några kuddfodral, ett påslakan ti Linus o sen lite halkskydd ti duschen. Jaa, åsså köpte jag en nattlampa åt lillfisen. :-)
Skulle skjutsa Linda (syster) ut ti Birsta så hon kunde handla lite av varje ti nya lyan, å hon handlade massor verkligen. Blev alldeles trött bara av o se hennes vagn som blev överfull.. Hahaha.. Närå, men nästan! Allt ifrån toalett artiklar till filtar osv.. Skoj o handla sådär sporadiskt ibland, men pengarna rullar tyvärr iväg alldeles för snabbt.. :-/

Snart är det helg igen, fast först har vi fredagen.. Suck! Ska jobba 8-18 jag.. Mm, på en fredag!! Helt sjukt känns det, men får gotta mig i att jag har ledig helg. Samtidigt så kommer dagen att rusa iväg för att vi har medlemsdag imorgon, vilket innebär mycket låga priset och sjukt mycke folk. Härliga dagar sånna dagar måste jag säga! :-)
Det tråkigaste med att jobba sånt där skitpass är väl att man är helt knäckt när man kliver innanför dörrarna hemma, orka inte direkt ställa sig o laga mat eller "poa" på me massa annat. Brukar för de mesta hamna på soffan o jäsa i massor!!
Hääärliga helg, välkommen!!!

Ska bli så skoj på lördag o träffa alla igen, vet att jag tjatar om de, men de ska verkligen bli skoj. Va o köpte mig nå cider idag efter jobbe, mums! hihi..
Som jag skrev tidigare i veckan så ha de gått lite av ngt som va magsjuka här hemma, Linus va ju knasig i magen i sön/mån o M åkte hem igår o va dålig o ha varit hemma idag. Jag ha åkt på de än, så väntar mig att de kommer precis på lörda. Eller va tro ni? Skulle ju inte alls va dålig tajming...? Iiih, vill inte!!

I alla fall så va konferensen med facket mycke intressant igår, massa info om hur andra hus inom Konsum har de å massor me idéer som man kan ta med sig. Blev en ganska intensiv dag me massa information o o prat, men trevligt o lättsamma människor gjorde att dagen gick fort.
Så nu ska jag o Hasse (min medarbetare) ta tag i detta me facket, de ska jobbas tokintensivt och vi ska göra iordning vissa grejer på jobbe och få folk att gå me i facket ens.. Fattar inte hur man kan vilja hålla sig utanför i dagens samhälle?? Jag menar, från den ena månaden till den andra så kan de hända mycke på ett jobb. Å då behöver man all hjälp man kan få.. Eftersom jag varit me om ett fall själv och inte va med i facket just då så chansar jag aldrig mer på att inte vara med, för då fick jag absolut INGEN hjälp alls vill jag lova!
Såå ni som inte är med i fack+a-kassa så kanske ni borde ta er en funderare... Vad händer om ni blir av me jobbet eller har synpunkter på erat schema och eran "chef" inte lyssnar..? Mm, precis.. Då få ni ju klara er utan de ifall ni inte e med!
En tanke bara, tänk er för innan ni handlar.. De värsta kan hända när man minst anar de... :-/

Igår va jag förresten o hyrde en MASSA filmer, va meningen att vi skulle ha dagen D och gå ut o käka en bit mat och se en film på bioduken.. MEN, M blev sjuk o vi blev hemma. Har vi ens turen på våran sida nångång...? Öööh, nää!! Men men.. Vilket va lika skönt de, förutom att jag fick äta både middag o godis själv. Tråkigt! Linus sov hos mormor faktiskt, så jag hämtade honom vid 6 imorse o tjusades lite på honom innan han skulle på dagis.. Lillgubben!!  Tur de snart e helg igen... :-)

Nu spelar ju timrå emot Brynäs o de verkar gå åt skogen för Timrå...:-/ Ledde me 2-0, men nu ligge de lika 2-2.. Tror faktiskt att de åker på stryk ikväll om jag ska va ärlig, men man kan ju aldrig veta..? I hockey kan de gå snabbt.. :-)

Joo, just de ja.. Höll nästan på o glömma...

I helgen är det Klädbytardagar på Haga Skolan mellan klockan 10-15 både lördag o söndag denna helg den 27 o 28 September!! Gå dit o fynda i massor, de ska jag!! Ska försöka hitta mig en extraoverall åt Linus o sen en MASSA dagiskläder. De slits ju på tok för mycke nu känns de som! :-)
Sååå, be there!!!


Dags o göra sig klar för natten o se klart på matchen... Natti Natti..

/Mariana

Postat den 2008-09-25 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av pernilla den 2008-09-25 (21:08:57) http://pumzan.blogg.se/

Jooo fast facket är inte så bra alla ggr heller.. Magnus fick då fanken ingen hjälp alls av dom å blev av mä jobbet endå :( Så här är vi då anti facket... sparar hellre dom pengarna till nått annat kul :)

Postat av Fru SGS den 2008-09-25 (22:58:19) http://guldbrands.blogg.se/

Klädbytardagar börjar man bli proff på vid det är laget. Sktibra ju! Har du varit i Begeforsen på deras klädloppis?? Sjukt bra. Är i slutet på Oktober..

Kan verkligen rekommendera den. Vart till Egypten ska ni åka då? Jag å mannen funderar på en kortare honeymoon dit....Vill till Thailand egentligen, men ingen vill passa våra barn så länge (som vi vill vara borta...förstår inte varför..he he..) Trevlig helg!

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar