Snö.. :-)0

Jaa, nu kommer det faktiskt lite snö här hemma på gården också! Såklart blandat med lite regn, men det skymtar lite snö iaf. Älskaaa!! :-) Dock e jag ju inte så överförtjust i detta blask som blir. Halt på vägar och ständigt va rädd för att ngn ska köra in i mig.. :-/
Förrförra året blev jag påkörd 2 gånger.. Sista gången blev min bil inlöst av försäkringsbolaget. Ganska less va man och det är ju inte direkt kul kan jag säga. Båda gångerna va de av tanter som inte kan köra bil.. :-/ Suck!!

Det kan däremot kan se fram emot nu är just att få ha lite mysiga hemmakvällar med en massa tända ljus och få en liten höststämning inom sig. Eller senhöststämning kanske man ska säga.. :-) Om de vankas vinter redan nu blir de en lång sådan. Eller kanske t.o.m. en dålig en. Så vintern kanske blir halvdålig hela året och att det aldrig blir riktigt fint skoterföre vore ju väldigt tråkigt. Såå, de hoppas vi verkligen inte på!!

Just idag tror jag M blev väldigt glad över att han ska få sluta tidigare. Detta slaskväder är inte alls roligt o vara ute i och just idag ska jag på stormöte på jobbet och därmed måste han vara hemma med kidsen. Vad han tänker göra vette sjutton, men bara att få slippa vara ute tror jag han blir glad av.. :-)
Inte alltid positivt med utejobb.. :-/

Ikväll tror jag att vi står i bakandets tecken. Jag tro minsan de ska bakas minsan. Lite mer gofika o ha i frysen för oväntat besök, sen ska de även börjas förberedas lite inför dopet som komma skall.. Hihi..
Fööör, lite bakat vill man väl kanske ha? Eller? :-) Iaf jag..
För er som kommer kan jag faktiskt avslöja att de komma bli Smörgåstårta.. :-D Såå, äter ni lunch innan så ät inte ihjäl er.. De komma på fikat!! :-)
Jag ska själv knåpa ihop dem dagen innan, så jag hoppas jag hinner med mig.. :-)

Joo, förresten.. Linnéa testade sitt nya vrålåk imorse. Skrattade glatt och surrade på medans hon testsatt åkstolen.. Hihi.. Gullfisen!! Bjuder på pics en annan dag. För nu ska ja strax ta o gö mig iordning för möte.. Men först ska ja iväg o fynda en sak till som är bra för hemmet.. :-D En grind till trappen!! Mmm.. Bara bra saker!! Hehehe..

Hej hopp på er!! Njuuut i fulvädret.. Sitt inne o ha minsan inge dåligt samvete för de inte!! :-D
 
 
 

/Mariana

Postat den 2012-10-16 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar