Ibland...0

Ibland är det bara skönt o vara, ibland är det himla härligt o känna tystnaden.. Även fast det känns tråkigt och ensamt så behövs den! Man får sig lite ro att tänka.. Tänka på vad som är viktigt här i livet..

Idag när jag kom hem möttes jag inte av några kramar av mina små.. Inte heller av några som ville hoppa upp i min famn o bara få sitta en stund, bara för att de saknade mig.
Nä, idag va det minsan tomt. Mina Godingar o pappan hade åkt till stugan! Å här satt jag..
Ni vet, nästan så paniken kröp på o jag visste verkligen inte i vilket hörn jag skulle börja! Ska jag städa? Ska jag gö nån mat kanske? Eller ska jag bara lägga mig o vila en stund efter dagens jobb...?!
Jaa, huvudet snurrade verkligen.. :-/
Gav mig på det förstnämnda och drog dammsugarn på både övre och nedre våningen. Gjorde mig lite mat o tyckte smått synd om mig själv.. :-0 Tog en behövlig dusch! Studsade ner i soffan o kom på att det fanns räkor i frysen.. Just de ja!! :-)
Upp igen, skalade 1 kg räkor tänkte: "Jäklar va detta ska bli gott nu!" Men snubblade på målsnöret o va inte ens sugen på räkor längre.. Haha..

Tog mig ett glas bubbelvatten, gjorde eld i öppna spisen o lutade mig tillbaka för en film.. Nice!!
Tänkte.. "Ja, dehär va nog inte fy skam heller! Nu är jag nog pigg o allert imorn på jobb iaf!"

När jag sen (läs nu) la mig i sängen blev allt så tyst igen.. Inga barn att titta till.. Bara sååå tyst o bara den knastrande brasan där nere som hörs..

Lika bra och slå igen sina blå va?! Mm, tro det få bli så!! :-)

Alltid skönt med lite egentid, men självklart saknar man det som man älskar mest av allt... Ongan.. Jisses, vad jag längtar tills jag slutar imorn! För då är varje fall ordningen återställd.. Liv i huset igen o min lycka är gjord!!

Gonatt på er!!! ❤

/Mariana

Postat den 2013-05-04 i | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar