Sommar 2014 ❤️0

Sommaren har bara sprungit iväg detta år.. Eftersom jag pluggade våren och även ska fortsätta med det i höst så satsade jag på ett sommarjobb!
Har jobbat inom äldreomsorgen och trivs faktiskt förvånansvärt bra! (De trodde jag aldrig.. Man vänjer sig..)
Har fått nya fantastiska Arbetskamrater och nya fina vänner!! Mycket trevligt!!
Sen har jag självklart haft lite semester och längre ledighet här under sommarn oxå! Barnen har verkligen behövt det och även jag! :-)
Jag började sommaren med att kryssa till Tallinn med ett jäkla glatt gäng, va som en zombie då jag kom hem. Men fy sjutton va himla kuligt de va!! Energipåfyllnad till tusen om jag får säga mitt!! :-D
Sen va det dags för mig o fylla 30, inte vuxen för de blir jag aldrig. Åldern är bara en siffra, ånej, de tänker jag absolut inte hänga upp mig på!
Huvudsaken är att man är ung i sinnet och inte tjurar fast vid saker!! :-)
Hade ju självklart en brakfest som mina kära systrar och kusin bidrog till en hel del massa skoj!! TUSEN TACK!!!! ❤️
Även min mamma som fixade all mat och min moster som va där det behövdes!! Ni är mina förebilder, jag SKA alltid tänka på er och göra det bästa av allt!! ❤️ TACK även ni!!!

Sen vråljobbade jag en period tills jag o familjen packade in oss i husvagnen och drog neröver.. Ner till mitt hjärta.. Dalarna!! ❤️ Älskar allt som har med Dalarna att göra och människorna... De är såå himla trevliga och hjälpsamma på alla sätt o vis!
Stannade i 9 dagar och njöt av semester och CCW (Classic Car Week). Ännu ett fantastiskt år kan jag lägga in i minnesboken och jag tror jag fått min yngre syster på samma spår som mig själv.. :-| Sorry, men du vet nu varför jag velat vara med överallt... Det är bara såå himla kul och alltid är det nå nytt spännande i krokarna!! :-D hehe..
Vi hade 9 dagar med sol och några små regnperioder som drog in en snabbis över oss. Men solen tog!! Slappade rejält och brände slantar som om det vore papper och ditt o datt.. Meeen har man semester så har man!! :-)

Imorgon är det dags för jobb igen.. Pjuuh.. Nästan så att man drabbades av semester-ångesten detta år.. Jösses! Men jag tycker faktiskt de ska bli rackarns skoj!! Träffa alla fina pensionärer/boende och mina fantastiska arbetskamrater igen! Komma bli toppen skoj denna veckan! Jobbar sista veckan på sommarschemat och sedan blir de lite köksjobb då skolan kör igång! :-) Kul med variation och dessutom är det dagtid! Toppen!!

Nu ser jag fram emot en spännande höst med nya erfarenheter både inom jobb och skola!! Jag är öppen för allt nytt och jag ska lära mig allt! Hehe..
Bjuppar på lite bilder oxå såklart!!
Men sen äre godnatt! :-) Hej hopp!!






























/Mariana

Postat den 2014-08-05 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar