För mycket jobb..0

Blää, vad jag ha jobbat mycket sista tiden.. Först va man sjuk i 2 dagar, sedan så började man 9-dagars schemat. Va nu ledig i fredags, sen ha jag nu jobbat i 3 dagar igen.. Mm, suck! Precis som jag känner just nu! Ska faktiskt ska bli himla skönt o va ledig imorgon, men känns som de finns massor o göra. Aja, vi få se vad som blir av. Iallafall så orkar man inte planera sina dagar när man väl har så få lediga.. Har ju kört ihop sig lite smått på jobbet och vi alla får jobba mer än vad det ifrån början va tänkt. Men nu verkar de som debörjar lätta på dagarna, lovely!!
Fast samtidigt me de ju himla skoj å jobba å, man träffar så mycket folk. Hehe..

I helgen va allas våran Helena hemma från Göteborg, så himla kul o träffa henne. Såå kul att hon snart kommer hem igen, redan i början av juni.. :-) Vi va iallafall ut en sväng på lördan, eller ja, först grillade vi o "pimplade" såklart en massa slisk.. Hehe.. Mums, de va godis!!
Hade en tokrolig kväll ute, kanske lite för mycke spring, men roligt som sjutton ändå.. :-) Så söndagen blev till en början ganska seg, en kompis ti Magnus ringde o väckte oss vi 10. Jisses, de va ju tokskönt o sova ut lite. De va ju som sagt ett tag sen igen... :-/
Linus sov hos momma, de hade myst på en massa såklart. Å eftersom Micke e borta på tjänsteresa så ville momma rå om honom extra mycke såklart.. Hihi.. :-) Vilken tur man har dig mamma!! Va skulle vi göra utan dig? Du är bäst!!! :-D  Kramar på dig!!!

Den här veckan känns de ändå som man kan känna sig lugn, eftersom jag ha jobbat 2 helger i rad så vore de inte så gulligt om de frågade mig. Har ju så svårt o säga ifrån när de gäller jobb, men just denna helg känns det verkligen som om jag vill va ledig.. Man orka ju inte jämt!!

Igår va vi och hjälpte Pernilla o Magnus o flytta hit ti granlo, å gissa om grabbarna våra hittade bästaste utsikten direkt. Såå sööta våra gryn! hihi..

  <--Dåligt sött!!          <--Hårdbröd o mommas balkong e kanoon de!!

  <--Sööötunge!!        <--Fick en snygg pappersbiiil.. :-) Ford Fairlane..

  <--Farfar kom på besök.. :-)

Javisst, idag kom även linus farfar på besök. Han hade såklart me sig lite olika små saker ti Linus, skämmer bort han såklart.. :-) Men de går ju bra, de e ju farfar!! hehe..
Och nu på kvällssidan så drog jag ut till Birsta en snabbis, dels så skulle jag köpa blöjor åt Linus så han har på dagis.. Sen så tänkte jag köpa en ny barnvagn (sittvagn)..  Såå fin är den, ha ju faktiskt varit o spanat på den i evigheter. Men nu äntligen slog jag till!! Hehe.. Sagt och gjort så hade jag den i nästa sekund i bilen, lätt som en plätt va den o lyfta in och såklart tog den ingen plats alls.. Komma bli såå himla skönt o ha med den när man "bara" ska in på stan en snabbis eller ut o promenera en stund. Sånt bök o stök när man ska ta fram och tillbaka den vi har på dagis, plus att den här e sååå mycket lättare!! :-D Uuuunerbart!!!
Och såklart ha jag ju knäppt ett kort på den, hehe.. Visst e den fiiiin?? Hihi.. Linus kommer trivas som fisken i vattnet i den.. Kortare stunder givetvis.. Ho ho... Å såklart blev det en BLÅ Brio sitty.. Fiiinast!!

 

Nää, dags o sussa för trötta tanta! Hu o bää va seg man är efter såhär många dagar i rad..

Ha de fint så hörs vi snart igen!! Tjingeling!!!

/Mariana

Postat den 2008-04-21 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar