Våren är här!!0

Jahapp, så hade Linus varit en vecka på dagis igen åsså blir han sjuk IGEN! Fast denna gång så va det tack och lov inte nå mer magsjuka, "bara" ögoninflamation.. Inte roligt det heller förstås, men hellre det än magsjukan iaf. Usch o fy för den!
Så jag hann iaf jobba förmiddan, sedan ringde dagis. Tyckte de lät knepigt, för imorse när jag lämnade honom så verkade han fullt frisk. Men men, inget o göra åt såklart. Han få ju hellre va här hemma me mamsen o mysa istället för o springa omkring på dagis o snora.. Hehe.. :-)

I helgen ha vi varit upp ti västra o bytt däck, magnus ha spacklat o målat taket i vårat sovrum. Så idag äntligen ska de börjas tapetseras, fint de komma bli!!! :-) hihi..
Sen så ha jag varit o shoppat i massor också den sista veckan, helt sjukt mycket pengar har spenderats. Liite ångest ha man nu, men när de är saker man behöver så slipper man sitt dåliga samvete. Hehe..
Linus ha ju fått en ny säng, så vi ha satt upp den i vardagsrummet sålänge tills han egna är klart. Och såklart så va ju jag tvungen o inhandla sängkläder plus nya sänglakan osv.. Ferrarisängkläder såklart!! Såå fint blev det!! Har även handlat tyget som ska bli Linusens gardiner, MEN de är lämnat till mormor som hon ska sy till oss. Man är ju såå himla kass på o sy, så vågar ju inte ens ge mig in på den fronten. Hahaha...

Har fullspäckat schema denna vecka så känns som man inte kommer hinna med sig själv. Jobbar heeela veckan, eller ja, när magnus e hemma så kan jag ju jobba.. :-) Sålänge lillfisen e sjukis iaf...

Skönt iaf att våren äntligen är här, har ju verkligen varit en toppenvecka nu så idag gjorde det inget att det varit lite halmulet väder. Hoppas ju såklart att de börjar skina igen snart, man blir såå himla pigg o glad för så lite då.. :-)
Fast mest av allt längtar man till härliga sommaren, ska bli såå himla skönt me lite semester. Synd bara att plånboken sätter stopp lite här o där, men vad gör de när man har det mysigt ett tag!
Mycke tid kommer iaf att spenderas uppe i stugan, altantaket ska byggas färdigt åsså ska ju en riktig trappa dit så vi kan bjuda dit lite besökare. Såå skoj när det kommer folk som sover över, hehe..


Nää, nu tog lilleman o vaknade. Så tar o avslutar me o lägga in nå finfina bilder.. :-)

    

  

Vi va i lekparken här bredvid förra veckan o lekte lite jag o Linus, sööötfisen älskar ju o åka kana o leka me sanden såklart.. Sen så kunde jag inte låta bli o lägga in nå extra bilder på skönheten våran. Moster Cicci (frisörn) kom ju förbi i lördags o klippte lilleman så vi kunde gå på polarn o pyret igår o knäppa lite fiina kort igen.. Hehe..

Sen så va vi o köpte en ny kamera i lördags, kanoners de! Nu kan man knäppa lite finare kort, lite mer avancerade kanske...? Hehe, jaa om jag nu kommer ihåg hur man använder den.. HAHA!!

Så här ser den ut! Kanonpris på expert, alldeles nyyyy!! :-)

     <--Köpte ju även nya stövlar igår, snygga va? Linus ha valt dem
                                                                                   helt själv.. :-) hihi.. Sommarstövlarna!!

Nää, dags o dra!! Ha de fint!!

/Mariana

Postat den 2008-04-28 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar