Mitt liv som hund..1

..Mmm, så känns det just nu. Allt har varit så himla bra sista tiden, jobb, dagis, liv etc etc.. Har en helg bara för mig själv i STORA staden, eller ja, hemma i S-svall. Har tagit vara på det som tusan, va på stan o oscar igår o ikväll bär de av igen.. :-) Hmm, kanske kan bli en dålig vana..? Men sååå skoj o träffa massa gamla kompisar så ni anar inte!
Eftersom jag är en person som är såå fruktansvärt social så blir det nästan så jag mår lite halvdåligt när det inte finns tid över till vänner, mys me systrarna plus mera.. Så kan lova att jag ha gjort mer än behövligt den här veckan!

Igår började jag o Linda eftermiddagen på zanzspa på köpmangatan, superfint o alldeles nytt. Hade förbeställt ansiktsbehandling och fotmys, gissa om de va skönt? Oooo jaaa!!! Senare så fick vi tag på våran älskade mamma, äntligen kunde vi ses igen! Så vi tog o gick o träffade dem på bishop, där de hade en tjejkväll eftersom mammas väninna Kerstin ska gifta sig.. :-)  Alltid lika roligt att träffa mammas kompisar, så himla kul att vi kan umgås allihopa lixom. Å våran käraste mamma var ju såklart finaste i världen! Älskar min mamma såå jäkla mycket, spec när jag behöver ngn, och sånt behöver jag inte ens säga till om. Hon känner mig så jäkla utan o innan så hon både förstår o ser på mig när de är dags för en liten pratstund. Mami, love you!! :-) Hoppas du läser de här, du är BÄST!!!

Nåväl, efter vi besökt dem så drog jag o syster yster vidare till oscar. Ganska mycket folk, men trodde att det skulle vara betydligt mer för att vara en löningsfredag plus Sundsvall Open Trot..? Men men, ganska skönt o slippas trängas så mycke. Fast fick såklart två spillda öl över mig, men de berodde ju såklart inte på trängseln utan mer på klantiga människor som jag hade runtomkring mig.. Ååååhh... :-/
Hade super skoj med vissa undantag... Kan verkligen inte förstå dessa män/grabbar eller vad man ska kalla dem som absolut inte förstår nånting..? Ena kommer o tafsar en på röven, den andra tar en på brösten o den tredje bara finns där o hymmlar med ögonen.. Åååh, kan de inte finnas bara normala grabbs som förr? Som man kunde umgås med, ha roligt med utan att man ska behöva skälla ut dem eller ge dem en omgång me handväskan?? Vaaa??
Jaaa, man undrar ju? Jisses!! Aja, som tur va ju att jag tog min taxi hem o gick o la mig o sov. Fast klockan va tyvärr såå mycket som 4,15 innan jag kom i säng. Kan inte förstå hur man orkar hålla sig vaken..? Ojojoj, men roligt va det i alla fall utöver dess påhopp. Jäkla partydödare!!!

Ikväll hoppas jag på betydligt mera skoj, aveny har ju premiär ikväll. Roligt som tusan, hoppas bara de där sliskiga o jobbiga typerna håller sig borta bara. Orka fasen inte me sånt nå mer.. :-) Nästa gång blir de en avhyvling utav bara dess like... Blää för de!!
Har faktiskt lite beslutsångest över vart jag ska på förfest, är bjuden på 2 för en gångs skull. En med några från jobbe och en hos min gamla arbetskamrat som är den absoluta partyprinsessan som bara är den bästa! Men tyvärr kan de bli lite svårt o ta sig ut dit nu, finns ju inte allför mång chaufförer nu när de e travhelg, Eller, ja, de kryllar ju av taxibilar. Men vem är så rik så man skulle kunna ta taxi vart än man ska åka...?
Nåja, ser hur de slutar. Ska varje fall på aveny o rocka gärnet me gammgubbarna o andra!! :-) Hahaha!!

Idag har jag varit på Sundsvall Open Trot me några jobbkamrater och andra från butiksbranschen, superduperskoj har vi haft dessa timmar på travet. Vann faktiskt 250:-, så gick inte helt blakk därifrån.. :-) Vi hade VIP biljetter, så vi satt väldigt tryggt och drack cider o mumsade mycket go mat. Såå himla skoj! Inte varje dag man blir medbjuden på sånt här inte, tokskoj måste jag säga!

Shit vad jag babblar järnet nu, men har ju faktiskt en drink på sidan om datorn o då kan man skriva typ hur mycket som helst. Haha.. Är såå glad över alla som finns vid min sida, och gladast är jag nog att jag o syster yster gick ut igår och att jag fick en spa kväll me henne. TACK så hemskt mycket Linda, det va sååå mysigt!!
Så ja, ni kanske förstår varför jag tog en helhelg för mig själv? Magnus o Linus myser järnet uppe i stugan, vilket jag tycker är underbart och jag tar verkligen vara på varenda minut. Märks det? Hehe.. De e ju inget man ska få dåligt samvete över, bara må gott o unna sig. Inte en dag försent när man jobbat arslet av sig som sista tiden och endå fått allt att fungera här hemma. Nästan så man kan kalla sig suupermamma!! Eller hur mamsen?

Nää, nu skriver jag ju bara en massa gallamattias... Hua!

Joo, förresten, måste ju även tillägga att jag var på Härefestivalen förra helgen. Körde ju såklart eftersom jag även jobbade, men sen så skjutsade jag min kära mor också. Där träffade och såg jag Eva Eastwood som jag skrivit tidigare. Vilken kvinna!!! Blev ju så att jag följde me en kompis (Jimmy) bakom kulisserna, i logen närmare sagt. Dit kom även Eva som spelade kvällen till ära.. Blev såklart toknervös, fråga mig inte varför men jag tycker hon är såå himla bra bara!
Jimmy va ju så snäll o knäppte kort på oss också, så måste ju lägga upp bildbevis på att vi faktiskt stog där o höll om varann. Typiskt nog så fick jag ju självklart dubbelhaka o ser för j*vlig ut, men skitsamma. De va roligt o träffa henne iaf!

  <-- Taadaaa!!    <-- Eva me godis i handen! :-)

Jaa, nog har det hänt en del sista tiden. Och jobbat mycket har jag också, känns tungt att inte fått träffa Linus lika mycke som vanligt. Men har en rätt så lugn vecka frmför mig nu iaf. Så mysa ska vi göra i massor.. :-)
Saknar dig prinsen!!!

Oj, va klockan drar iväg. Kanske dags o fixa sig iordning igen, nya äventyr väntar.. joo, just de. Höll nästan på o glömma, träffade en gammal god kamrat idag, guud va roligt det är varje gång. *blixt o dunder* Jätteroligt verkligen!

Nää, få blogga mer ngn anna dag. Nu måste jag nog skynda på lite..  Ha de fint allihopa!!

/Mariana

Postat den 2008-08-30 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Jessica karlsson den 2008-09-03 (22:05:52) http://jessicakarlsson.bloggagratis.se

Ni verkar ha haft det bra på spa, så mysigt. Kikade på hemsidan deras och det verkar super fint.

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar