Stugan o auktiontider..2

Tänk va fint det kan vara i stugan en sådan augustikväll som igår, alldeles vindstilla på vattnet och månen som speglade sig i vattnet.. Ooojaa, det va tokfint. Mysigt värre o sitta ute på altanen o bara mysa o va.. :-)

Idag ha vi även varit på auktion heeela dagen, hittade en Chiffonje som vi ska ha som skrivbord inne i vårat sovrum. Helt perfekt att ha sänglinnen och div annat i också. Sen alla papper som man har på olika ställen o i olika pärmar/lådor kan man få lite mer ordning på kanske.. Eller ja, förhoppningsvis.. :-)
Trist nog så va de kallare än vad jag trodde idag, så satt som mest och frös där på slutet jag. Tur va väl att vi skulle bära hem de tunga "aset". För jäklar va det va tungt, fast för mig iofs va de lugnt. Jag bar som mest lådor och annat.. Hehe.. Tur vi har Micke som kommer så fort vi ringer, alltid våran hjälpare i nöden!! Jaa, åsså momma då såklart som finns där för Linus när vi får för oss o åka på saker hit o dit.. Ni är GULD värda, å de tro ja ni vet också.. Hehe.. :-)

Jo just de ja, innan jag glömmer o berätta så satt faktiskt Linus på en fyrhjuling igår.. Jaa, alldeles sant är det! Vi va bort till grannarna i stugan igårkväll o Linus satte sig me pappsen på den. För er som inte vet så ha Linus varit tokrädd för allt som låter i verkligheten. Fast dock inte när man ser på film, dator eller tv:n.. Men annars så.. Såå stolt över han att han tuffat på sig lite me när de gäller sånt, kommer väl mer framöver. Men absolut inget man ska tvinga fram, då kan de ju bara bli värre.. Åå de vill vi ju inte!! :-)

Men blev sååå superfint här hemma, så nu imorn ska jag ta o städa ur den o fixa o trixa lite mer. Ikväll blir de inte mer än o sooova. Dags för dagis imorn igen, så de är väl bäst att vila ut medans man kan.
Joo, förresten. Imorn ska de storhandlas, köpa lite av varje så de finns käk till helgen när jag ska jobba.
Trött som en toka idag, fattar inte varför? Men men, tur dagen inte ha varit lika tröttsam som igår när jag som mest satt o jäspade heela dan.. Ojojoj, nästan så man undrar vad man varit ute på för galej? Men icke sa nicke, ingeting ha man o skylla på.. Typiskt!!

Aja, ska väl ta o avsluta me ett par bilder från igår o såklart på våran "nya" chiffonje.. Såå nöjd!! Haha!!

Natti Natti!!

  <--Står så fint på vårat sovrum nu, alldeles perfekt! :-)

  <--Mina hjärtan under gårdagen, bästaste!!

   

Jaa, som ni kanske förstår så va de ju väldigt fint. Det tog ungefär 5 minuter för månen att komma ovanför berget, sedan fortsatte det att spegla sig i vattnet. Längre o längre blev bilden, suuperfint!! :-)
Om man inte hade haft stugan o åka till så vette sjutton hur man skulle ha överlevt, de e ju såå skönt o stillsamt där uppe.. Såå mysigt såå.. Shit va jag tjatar om de här nu, nää dags o soova.. Trött!!

Tjing!

/Mariana

Postat den 2008-08-17 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Fru SGS den 2008-08-18 (13:07:00) http://guldbrands.blogg.se/

Åh va mysigt med stuga! Är det er stuga eller har ni lånat den av nån? Har uppdaterat med bröllopsbilder nu om du vill kika. Hare bäst! /Sara

Postat av Alex den 2008-08-19 (09:51:58) http://brummagummans.blogspot.com

Måste bara få skvallra om att vi förlovat oss :))

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar