Stuga o student..2

Tjoohoo gott folk! Ännu en gång ligger man på latsidan med att uppdatera bloggen, men så går det när man har fullt upp hela tiden.. :-) Så all tid med familjen går som först på min prio-lista.. Såklart!!

I helgen va vi uppe i stugan, såå himla skönt. Slappa och bara va, najs de!! Förutom det så kom min mamma och micke upp för att mysa o slappa lite me oss med. Blev lite av varje gjort, altanen har snart räcke över hela. Sedan så städade jag ur båda bilarna, inte en dag för sent kan jag säga.. Oj oj oj!!
Plus att Linus fick bad av sig lite i nya poolen också, gissa om han älskade det? Jaaa, ville inte kliva ur när de väl va dags. Prins Linus loved it!! :-)
På söndagseftermiddagen så fick vi även besök av Roland, Pernilla och Magnus, så vi fikade lite o grabbarna lekte av sig lite i poolen. Hihi..

I veckan så har jag jobbar 7-17 mån-ons, ganska tröttsamt kan man säga. Ska göra hela 47 timmar den här veckan, flera timmar o ta igen så därför så himla mycke. MEN inga fler sånna här griiisveckor kan jag lova, fyy fasen va slut i kropp o huvud man blir. Inte värt det för fem ören!! Blää!!  Vem tackar en? Hmm...
Fast måste medge att det är så mycket nytt och roligt, så faktiskt så lider man inte så mycket väl på jobbet. De mesta kommer när man väl kommer hem o sätter sig ner.. Suck!

Idag har min kära lillasyster äntligen tagit studenten, som hon längtat efter denna dag!!! Fast som hon sa idag: "-Åååhnej, nu måste jag ju bli vuxen. Det orka jag inte riktigt än!"
Haha, nää de kanske man inte gör. Men de e ju sånt som kommer eftersom, när man väl gör saker hit o dit osv. Visst känner ni igen de? Man kan ju inte tvinga fram ngt man inte vill vara. Sen att det innebär mera ansvar hör ju bara till, och sånt kommer man bara inte ifrån.. :-)

Men vi va iallafall och firade henne här idag, Linus va såklart snyggaste killen. Hade finskjorta o jeans såklart på mosters dag. Dock blev det inte ens en minuts sömn för honom idag, fattar inte ens hur han orkat vara vaken enda tills klockan blev 19.  De ha varit så mycket hit o dit hela dagen så är ju absolut inte konstigt att de blev som de blev.. Stackarn!!

Imorse va vi även på ett föräldrasamtal på Linus dagis, kan ju lova att jag aldrig varit såå himla STOLT även min största kärlek i heela världen! Jaa, de är Linus såklart!!! :-)
Fick höra såå himla mycket positivt om honom, inte nånting fanns det att säga negativt som honom. Snacka om att man gick med stolta steg därifrån, jaa, ni förstår ju varför! Allt han gjorde va bara med "glimten i ögat" sa de och sedan så hjälper både fröknar och andra barn när det behövs. Och för att skryta riktigt ordentligt så tyckte de också att han kunde gå så långt och roka så himla mycket för att vara den åldern han är.. Mm, ni fattar säkert varför man sitter o småler heela tiden nu.. Hehe..

Nää, dags o jäsa soffa o ladda inför morgondagen. Jobbar 8-18 imorn, känns sådär. Men vafasen, jobbar ju heeela helgen så då spelar de mindre roll en fredagkväll..

Avslutar me en massa smått o gått från helgen och veckan.. Ha de fint vänner så syns vi!! Tjingeling!!

       

     

      <--Linus fick även en ny snygg tröja av Janne, Disa o
                                                                                                                      Johanna. Toksnygg jue!! hihi..

/Mariana

Postat den 2008-06-12 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av AK den 2008-06-18 (10:14:29) http://annaK.bloggaggratis.se

Hej :) Ja han växer så det knakar, allt är bra med oss, med er då? Vi bor i granloholm, trivs kanon bra :D

Postat av AK den 2008-06-18 (10:16:49) http://annaK.bloggaggratis.se

Men guuud vad söt Linus är, haha shit jag smälter!!

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar