Lööördag, snart söndag!0

Snart har lördagen den 4:e oktober också gått oss förbi, kanelbullens dag o allt. Kan med stolthelt faktiskt säga att jag inte käkat en enda kanelbulle idag. HA! Den ni!! Duktig som tusan känne jag mig ska ni veta.. :-)
Sen ha tyvärr träningen blivit lagd på is nu några dagar efter jag ramlade i trappan, ha såå ont i knä. MEN, faktiskt på bättringsvägen så förhoppningsvis blir de nya tag redan på ny vecka. Måndag alltså!
I helgen har det varit ganska så lugnt, hälsat på David o c:o o jobbat. Mådde inge vidare idag, fyy bubblan. Så denna underbart lugna lördakväll ha suttit alldeles exemplarisk. Skjutsade M förut på partaj för att senare gå ut. Jaaa, de e sant! Jätteglad att han går ut o har lite roligt å träffar lite mer folk än arbetskamrater o ni vet.. :-) Livet är mer än jobb, barn o vardag som jag tjatar om varje gång jag skriver. I alla fall i mitt liv är det så, andra få göra hur man vill, men så känner jag i alla fall...

Imorgon är det söndag igen, vilket innebär jobb åter igen för min del eftersom de min jobbhelg. Fast ska egentligen inte klaga alltför mycke, börjar ju inte förän klockan 17.. :-) Så på förmiddan ska jag o Linus först o främst sooova länge, hoppas jag! Sen så få vi se vad man orkar göra, kanske hälsa på Roland o Alfred eller bara gå ut i lekparken.. Vi få se.. Nånting känns de ju som vi ska göra i alla fall, inte varje morgon man bara få myysa o känna lugnet innan man ska på jobbe. Brukar ju för de mesta bli att man ska göra nånting innan eller så börjar man såå jäkla tidigt.. Dumt!!

Går fortfarande o väntar på att de ska "plinga" till i telefonen av ngn som ha fått nybäbis snart. Är så nyfiken på alla dessa magar som snart inte ska bli så stora magar längre.. Hihi.. Utan bäbisar!!
Är såå himla bäbiskär så de finns inte, tänk om man kunde ha tid, ork o förmåga att kunna skaffa sig huuur många som helst? Hur underbart vore inte det? Jaa, i drömmarna finns ju den tanken i alla fall och jag tror faktiskt den får stanna där.

Till veckan ska vi på återbesök på sjukhuset igen me Linus, angående den eländiga hostan som aldrig försvinner helt. Såklart har han ju lyckats drage på sig ännu en ny förkylning så nu har den kommit tillbaka, typiskt! Men vi försöker ju såklart att hindra den i största möjliga mån, både spray o hostmedicin.. Stackars fisen, mammsen lider...

HA, nu fick jag precis ett sms. Så måste ju passa på o gratta.. Emma o Jimmy ha fått en liten sixten, mysigt. Nu är lilla Stina storasyster, stortjejen!! Va roligt, hoppas ni alla mår toppen o att ni få komma hem o mysa på riktigt ordentligt!
Skickar en MASSA grattiskramar på er allihopa!! Anna-Maria, snart e de din tur också. Tro de komma ske till veckan jag, eller egentligen vet jag. För du kan inte få gå så mycke längre..!! Men undrans vem den lill* e lik då, tjurisen därinne!!! Hihi..

Nää, kanske ska ta o tänka på refrängen. Sovtaaaajm för mammsen också, ska ju upp o leka i massor imorn medans de komma ligga en bakisluktande härlig karl inne i sovrummet tiggandes efter VATTEN!!! Hahaha, guuud va jag mår bra av o retas me andra.. Hahaha, men lite roligt ska man väl ha..? Hihi..

Det få avsluta denna dag, nu ska retstickan pysa sig ner i soffan o avnjuta en film tills hon somnar.. :-)

Natti Natti!!

/Mariana

Postat den 2008-10-04 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar