Dop o ledighet..0

Mm, himla skönt o va ledig alltså.. Den här veckan har jag haft ganska sköna pass, jobbat massa mellanpass så man ha verkligen inte behövt stressa iväg på mornarna.. Ahaaa, precis. Dra sig extra länge medans Linus e uppe o pysslar på.. :-) Idag va enda dagen som jag började tidigt, å då såklart va vi ju underbemannad så fick jobba en halvtimme extra. Typiskt, bara för man skulle hem o va ledig imorgon.. Åååh... Men men, gjorde ju inte alltför mycke faktiskt.
For hem, hämtade Linus. Sedan vidare o hämtade syster yster o sedan utöver ti Birsta o handlade lite smått o gott.. Guud va skönt de är o handla en massa kläder när man är lite nere, eller lite, ganska nere kan man väl hellre kalla det. Men kommer säkert ordna till sig snart, så ska väl inte behöva handla upp alla slantarna på en o samma gång.. :-) Hoho.. Närå, men hittade faktiskt en snygg munkjacka (röööd).. M, m, mmm.. Sedan så hitta jag lite annat smått o gott i klädväg, visst en del måste jag byta, men såå fint.
Joo, handlade en liten present ti mamsen som fyller år på söndag också. Älskade mamsen våran... Hon förtjänar alltid det bästa!! Så jag o Linda hittade exakt den perfektaste presenten även fast hon inte ens vill ha någon. Aja, jag vet mamma att du är nyfiken. MEN, vänta tills på sönda ska du få se.. Hehehehe...

Linus va ju såklart stört ovillig att sitta stilla, springer fram o tillbaka i butikerna. Ingenting duger för lilla herrn, jooo, om han skulle få sig något o äta. Men man kan ju inte äta hela tiden.. :-)
Sista stoppet blev på Coop, glass, chokladsås. Mums, tänkte jag. Men så snart jag kom hem så va jag plötsligt inte sugen på de längre. Satte mig istället o tog mig ett glas saft o bara jäääser framför dumburken.. Ho ho..

Imorgon är det dags för dop för lille Alfred, så vi ska upp allihopa ti Torps kyrka. Najs som tusan.. Smörgåstårta o annat mumsigt hörde jag nog att de skulle bjudas på.. Åååh, längtar såå.. Hahaha.. Ska nog ta mig en tur bortöver ti moster o surra på ifall hon e hemma å.. Såå skönt o bara få surra av sig lite, de behövs inte bara en gång utan kanske 20 gånger nu.. Hua!!
Aja, struntsamma!! Ska inte tjööööta om de nu o här.. :-)

Kanske ska slå på en film nu när lillfisen soover, hmm, undrans bara va man ska ta fö film?

Ha en såå trevlig helg allihopa, de ska jag ha även fast de blir jobb på sönda.. :-) Tjingeling!!!

/Mariana

Postat den 2008-09-19 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar