Ojoj, vad mycket som hänt idag!1

Jaaa ni, idag har det hänt en massa här hemma. Det började med att jag sov ut riktigt rejält idag, sedan hämtade jag lilleman på dagis. Innan hade jag gjort iordning deg till lussekatter, så den hade jäst fint tills vi kom hem. Kaaanon tänkte ja! Så vi startade ganska direkt med baket, dock ville linus hellre sopa ner mjölet på golvet istället för att baka med det.. Haha.. Lillfisen va ju såå duktig! Han sjung: "-En sockerbagare, här bor i staden...." Osv osv.. De fick gå tänkte ja, så han fick gegga på som han ville. De blev ju såklart sanering av köket efter bakningen, men sånt få man ta när man ger sig in i leken.. :-)
Blev himla fina lussekatter i alla fall och här kommer lite finfina pics från de..

 <--Redo för bak!

 <--Knåda knåda..

 <--Åsså ner me mjölet på golvet.

 

 <--Fiiina va?

Sen blev de till att göra ett pepparkakshus, å de va inte de lättaste måste jag säga. Har aldrig någonsin gjort det förut, men tänkte att vi skulle ge oss in på det endå. Såå sagt som gjort så gjorde vi de.
Taket gick sönder på ena sidan, men efter lite klistrande med kristyren så fixade vi till det. Åsså en massa karrameller blev de såklart också, haha.. Linus ville hellre käka upp dem istället för att sätta dit dem. Men icke!
Han ville så gärna ha några "sånna där" som han valde att kalla dem, så han kunde bjuda Roland när han kom nästa gång. Så de va bara till att ta fram några pepparkakshjärtan o fixa till nå sånna rå.. :-)
Blev ju alldeles ypperligt dedär!! Hihi, de har sina små idéer de små livet.. :-)

 <--Början..

 

 <--Linus fixar o trixar..

 <--Klaaaaart!!  :-)

 <--Fina hjärtan me krestyr..

 <--Mm, finfiiina!!

När jag va klar me dehär o hade lagat maten så blev jag plötsligt sugen på att fixa klart köttbullarna till jul. Till saken hör den att jag faktiskt aldrig ha gjort mina egna julköttbullar förut. Eller ja, såvida det inte räknas med de man har gjort på jobb förr o så. Men de tycker jag nog inte.. :-)
Men i alla fall, nu e de gjort! Härligt goda o fina blev de också.. Hihi.. Å pricken över i:et på hela dagen vart också att jag fick rökt älghjärta av en kompis idag också. Kan ni tänka er?? De e ju bara sååå gott!!
Mm, å för er som aldrig smakat de så ha ni verkligen missat något. Är en riktig delikatess och smakar fantastiskt bra! Så denna ska vi också avnjuta på jul.. :-)

 <--Rulla Rulla bullar...

Nää, nu e ja rätt nöjd efter dessa timmar igång på högsta varv! Ojoj.. Så nu ska man grotta ner sig i soffan o ladda inför jobb imorgon. Som tur är så sussar lilleman såå gott, å han verkade toktrött ikväll. Så håller tummarna att vi kan sova fram ti åtta nånting i alla fall imorn, vore ju drömmen de!! :-)

Haaa de fint nu o hem o rulla köttbullar med er!! Haha!!

/Mariana

Postat den 2009-12-16 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Catharina den 2009-12-27 (17:13:02) http://catiiis.blogg.se/

Vilken fin liten kille du har!!

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar