Helgen är över.. Å ny vecka på g...3

Japps, ännu en helg har passerat och nu är de dags för jobb o dagis igen imorgon. Äntligen är Linus på benen igen och förhoppningsvis så blir de många veckor innan han blir sjukis igen. Hoppas kan man ju alltid göra..:-) *håller tummarna hårt*
I veckan som var så ha ju Linus som sagt varit sjukis, plus att veckan innan så hade han magsjuka. Så efter 2 veckor hemma nästan så blir de nog ganska skojsigt för honom o komma tillbaka på dagis igen.

Så, vad ha hänt annars då? Hmm... Joo, jag o Magnus har umgåtts mer än vi gjort på månader faktiskt.. Mm, de verkar ganska knasigt faktiskt. Men eftersom Linus varit sjuk o man ha klättrat på väggarna så känns de såå himla skönt o ha ens bästaste vän bredvid sin sida. För så är de ju faktiskt... Vi ha ju faktiskt levt med varandra dagarna i ända i flera år, så man vet ju precis hur den andre fungerar.. :-)
Jaja, nog om de nu... Vad ha mer hänt...?

Igår så tog jag faktiskt premiärturen med skotern, HELT SJÄLV också!! Mm, till och från timrå iaf.. Haha.. Jamen, jag körde faktiskt från kovland så de va ju en liten bit iaf.. Haha.. Tog ju förarbeviset till skoter i höstas, så ha ju varit toksugen på o bara ta skotern o dra iväg själv.. Gissa om de va najs? Mm, huuur underbart som helst. Nästan som när man precis hade tagit de vanliga körkortet o skulle dra iväg i bilen själv första gången... Åååh, uuunderbart!!!  Hahaha...
I vilket fall så drog de såklart ihop sig o började snöa precis när jag skulle till o bege mig hemöver, såå lämpligt va? Njaaee... Blev tjurig o drog iväg endå, o hem ti pappsen kom jag också faktiskt. Tro de eller ej! Skulle ju parkera skotern där så de va bara o åka.. Åkrarna hade drivit igen på vissa ställen, men de va helt okej endå. Halvtrist att lederna va totalt sönderkörda på vissa ställen, men så är de väl på lördagseftermiddagarna när alla ha varit ute o åkt heela dan.
Men som tur va så hade vi mumsat i oss korven, chokladen o mackorna som jag hade haft me mig i "ryggan". Så ingen värst hunger hade man när man återvände... :-) Hehe..
Måste ju faktiskt tillägga att jag fick en massa roliga kommentarer.... "-Fräscht o se en brud komma sådär själv på en skoter, inte varje dag man ser de.." Och sen va de en som sa.... "-Snygga kläder på en snygg tjej!"
Vaaa?? Man måste ju bara suga åt sig av sånna kommentarer, eller hur? Åååh, man mår ju såå gott av o höra sånt.. :-D Hihihi...

Imorse när jag vaknade så värkte kroppen från topp till tå, allt kändes avbrutet o jag trodde fasen inte ens att ja skulle komma ur sängen.. MEN, de gjorde jag! Å efter en dusch o frukost så drog vi ut o åkte lite kälke i snövädret. Jag, Magnus, Linus, Roland o Magnus. Roligt o se hur barnen verkligen tycker om det. Jag ha ju faktiskt inte varit ute o åkt kälke nå me Linusen i år (skäms på mig), men de ha inte riktigt funnits tid till de. Antingen har man jobbat eller så ha de funnit en massa annat man ska ha tagit tag i... Såå dumt, men va gör man? Ska bli ändrig, jag looovar!!!
Blev inte alltför länge utomhus eftersom vi kom ut ganska sent... Men hann ju såklart ta några fina bilder på barnen och oss andra.. :-)
Har tyvärr fastnat för att knäppa "gammeldagsa" bilder, de få ni leva me... Med "Sepia" är ju sååå fint!! Visst? :-)

   

   

   <<---Shit vilken jobbig backe.. :-S Uuuh..

  

Mm, de va tur man hade me sig "starka vältränade" karlar... :-) Hahaha.. Men måste medge att även fast de inte såg såå himla brant och jobbigt ut så blev man heelt utmattad av o dra uppför den backen vill jag lova.. Ojoj.. :-)
Högomskullarna i granlo eller vad de heter...? Hehe.. Bra på namn, eller vadå?? :-)

Nää, ska kanske ta o se en film eller nå.. Ganska seg nu efter en stund framför datorn..

Kikar väl in o skriver lite mer till veckan. Ska faktiskt iväg o träna lite imornkväll me Pillan, najs de.. Tur de finns folk som kan peppa en o komma iväg, annars sitte man väl som mest hemma o pillar i naveln el liknande.. :-)
Nää, nu e de dags för en trimmad kropp tills vi ska till Egypten. Eller iaf lite bättre... Hehe...

Tjingeling sålänge!!

/Mariana

Postat den 2009-01-25 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Fru SGS den 2009-01-25 (23:18:35) http://guldbrands.blogg.se/

Åååh ska du oxå till Egypten? Var och när? Vi ska ju dit på bröllopsresa den 10/2 till El Gouna...ska bli sååå skönt!!

Postat av Nadde den 2009-01-26 (21:45:48)

Hej gumman.. När ska du åka å med vem? Ha de bäst. Kram

Postat av Mariana den 2009-01-28 (18:52:20)

Yeeepps, ska åka ner till Egypten. Åker den 28:e April o blir borta en vecka.. Ska bli najs som tusan faktiskt, uuunderbart!! :-)

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar