1:a Advent är förbi..2

Yes, då ha vi smygstartat julen med första advent! Välkommen! :-) Själv ha jag legat som en säl nästintill heela veckan som varit, men har endå lyckats fått lite ordning på hem o tillvaro. :-)
Och just för tillfället mår jag sååå himla mycket bättre än vad jag gjort på länge!! Såå håll tummarna för att de ska gå vägen, å bort me bakterier!!  IIih...

 <--Första ljuset tänt!

 

Och så har ju även stakarna kommit på sin plats! Såå himla mysigt blir de bara av dem, men de kanske är så det ska vara..? Myskänsla och man börjar planera rejält inför julen! :-) Vart ska vi vara? Hur gör vi med alla "besök" överallt och vilka lagar vilken mat...? Jaa, ni vet. De kan bli ganska mycket ordväxling ibland.. Fast jag håller mig för de mesta på min egen kant nu efter att lilleman ha kommit till världen! Skulle helst av allt bara fira julen hemma och äta gott me nära o kära, sen kunna lägga sig på soffan o bara få va senare på julaftonskvällen.

Kanske slappa me ett glas vin och spela en massa spel eller jaa, i alla fall nånting i den stilen! Få fira julen på precis de sätt som jag skulle vilja. Fast tänker jag efter så är de senaste åren ganska så, förutom att man aldrig är just hemma i sitt eget hem... :-/ Men ha ju heller inte den storleken för alla som jag vill ha med mig heller, så de skiter sig vilket som..  Men skulle som mest önska mig en stillsam, lugn och mysig jul i ett stort hus som bara är mitt!! Tänk om den önskan kunde så in då? Då vore de förträffligt bra... :-)

Men aja, vi få förbise den önskan och hoppas på att man kanske sitter i just den sitsen nästa år. Att kunna bjuda hem alla som vill vara med oss och ha en mysig, trevlig jul tillsammans!!

Struntsamma, ska sluta älta den där grejjen. Men för oss alla så tror jag att det ultimata vore att tillbringa julen tillsammans med sina närmaste och käraste, inte sant?? Nåja, ska i vilket fall bjuda på några fler bilder idag.. Hehe..

 

 <--Köket me nya gardiner också!

 

 <--Livingroooooom!!

 <--Finfina stjärnan i mitt sovrum!

Så visst, lite julkänsla ha man ju fått. Dels är jag mycket piggare efter några dagar med penicillin och vila. Sen så kom man ut på stan idag och fick i sig lite glögg igen.
Nu är det bara att följa min kloka mors råd... : "-Håll dig bort från mycket folk och ta de lugnt nu!!!!"
Bästaste mami är rädd om mig!! :-) Men de är ju bara dumheter att kanske beblanda sig me ovanligt mycke folk innan man ha blivit imun igen.. Jag menar, så länge jag äter penicillin så är ja väl säker.. Men just tiden efter så bör jag vara försiktig, å de ska ja vara också.. :-) Nu äter jag iofs en vecka till, men sen... :-/

Såå, det är precis vad jag tänker göra ett tag framöver! Dock e de ju himla tråkigt ibland o sitta hela själv, men va gör man inte.. Vill ju inte råka ut för svinis!!! Usch o fyy!!

Nää, dags o studdsa ner i sängs! Bums!!

Natti Natti o hoppas alla får en trevlans månda!! Hoooowdyy!!

/Mariana

Postat den 2009-11-29 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Jessica den 2009-11-30 (20:58:42) http://iamjessi.blogg.se/

Hohoho så mysigt du och Linus fått det hemma. :-) Tycker ni ska fira jul i Ljunga med oss i år! :-) Puss & Kram!

Postat av Mariana den 2009-12-02 (21:47:36) http://marriss.blogg.se/

Jaa, de skulle va mysigt de också! Vi få se vad som blir, huvudsaken lilleman har de gott!! :-)

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar