Halloween!!0

Jahapp, så va snart Halloween helgen över. Eller ja, för er som e ute o svirar ikväll kommer ju ha en återkommande underbar dag imorgon!! Hahaha.. Iiiiinte jaaa!! :-))
Fast måste erkänna att det sved ganska bra för en stund sedan då jag skjutsade in M o M ti staden.. :-/ Fyy tusan va mycke folk de va ute alltså!!! Jaa, då menar ja myyycke folk också!! Alltså, de va folk som klev ur bilarna lite här o där. Klungvis me folk kom o gick lite varstans å såklart en massa folk som stod i köer lite här o där också.. Kändes nästan som juldagen då alla man känner är på hemmabesök o precis de flesta man känner är ute på härjning.. :-) Ojojoj... Å här ligger jag i min säng o ska snart ta o släcka ner (som jag kanske egnetligen borde ha gjort på tok för länge sen), men jaja, å ska upp med tuppen för att öppna på jobbet imorgon.. Wiiieee!!!
Njaaee, kan lova att de kändes som att de verkligen va en kväll för att va ute o ha riktigt jäkla skoj. Men kände samtidigt att de vore kanske smartast att bara åka hem o längta ti nästa helg!!
För då e de ju Go Getters på bykrogen i Frääänsta!! :-)) Hihihi... Måste nog bara försöka få tag på en liten chaufför som vill skjutsa o hämta mig o sådär.. :-/ Hmm... Aja, ett senare bekymmer!! De löser sig alltid!! :-)

Nåja, i vilket fall har jag/vi haft en fantastisk dag här hemma. Började dagen med att baka s.k. marängspindlar som istället blev chokladspindlar, åsså SPÖKmuffins med lilleman. Blev ganska så bra faktiskt, med tanke på att jag aldrig ens ha engagerat mig i nånting som har med Halloween att göra.. Men va gö man inte för barnen....?? Hehe.. Köpte t.o.m. mig en peruk (svart m. röda slingor), men linus tyckte inte riktigt att jag passade i den plus att den kanske skrämdes lite. Så tog faktiskt av mig den ganska snabbt.. :-/  Hahaha..
Däremot Niklas tyckte ju att de va mitt rätta jag som kom fram!! "Gulligt!!"  Njaaee, vet inte de ja..? De ska han nog få känna av en vacker dag, den rackarn!!! Grrrr...

Faktiskt så började vi redan med förberedelserna redan igårkväll! Jag, Rickard o Linus skar pumpor och förgyllde min balkong med, superläskiga vart de.. Hihi..
Laddar upp lite pics, kan va lite skojsigt o kika på.. :-)

 <--Aaaaaaaw!!!

 <-- Min o Linus pumpa i mörkret..

 <-- Våra SPÖK muffins!!!

 <--Karra o Popcorn fanns de gott om!

 <-- Häxan Maaajja!! ;-)

 <--Trollen Linus & Everlyn!

 

 <--Roland o Linus busade hejvilt!

 <--Alfred o Everlyn tjusades lite oxå!

 

 <--Det va här de fann varandra....

 <--Tjus tjus... Hihihi..

 <--Linus slutkörd efter partajet!

Så efter firandet av Halloween så fick min finaste lilla sheriff åka till mormor för en övernattning med dem. Själv ska jag ju upp fööre tuppen imorn, så tyckte de va bättre att han fick komma dit o slippa den tidiga morgonen imorgonbitti.. :-)

Imorgon e de hääärliga söndagsmiddan hos mamsen också, SOM jag längtar till denna just nu!! Mumsfillibabba!! Kommer förmodligen va vrååålhungrig efter arbetspasset och kommer ladda heela dagen efter just denna söndagsmidda.. Brukar ju va så himla gott allt de mamsen gör, så jaaa, ni vet! Kan man längta efter nå goare..?
Mmm mmm mmmmmm...

Nää, kanske va dags för att släcka lyset o ta bort datorn..? Knäppa av telefonen på ljudlöst o verkligen gotta ner mig rejält under täcket!! :-) Naaajsigt!!
Efter en dag me bus o godis, så e man ganska nöjd i "kistan" o huvudet likaså.. :-)  Faaantastiskt!!

Natti Natti på er gott folk!! 

/Mariana

Postat den 2009-11-01 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar