Har en liten gnällis..0

..Gnälligare än någonsin.. Varför?? Joo.. Lilleman klagar över magvärk, benvärk, huvudvärk...? Vad gör man?? Alltså heeela tiden!! :-/ Inte direkt så man njuter varje dag man hämtar lilleman från dagis och att det alltid ska vara någonting fel på honom. :-( Jag tror dessvärre inte på så mycket av de han säger.. Eftersom han gör allting han tycker är roligt och de tråkiga är bara jobbigt! Visst, kanske är de växtvärk i benen. De kan de säkert vara, men för de mesta verkar de som de bara är trams! :-/
Jag menar, man vill ju inte att ens barn ska gå runt och ha ont överallt. Heller inte kunna ha ro i kroppen för att sitta ner och äte en ordentlig måltid och bara känna lugnet. Håller tummarna att denna fas fort går över och att han kommer tillbaka tills sitt normala jag snart igen! :-)
Orka inte me dehär tjatet o gnatet man måste ha varje oändliga dag när de e dags för mat, trapp eller något annat som heller inte passar unge herrn i huset.. :-/

Idag va första dagen på jobbet efter min hemmavistelse nu den senaste veckan, börjar redan känna mig mycke bättre. Precis som jag skrev i gårdagens inlägg. Fast imorse när jag kom på jobbe så undrade jag vad jag egentligen gjorde där och om de va kanske lite för tidigt att komma tillbaka...? Men ju längre dagen gick så kändes de bara bättre o bättre.. :-) Härligt!! Precis som de ska kännas som en månda! En dag närmare nästa helg lixom!! Haha!! :-) Positiv till tusen, eller vad??

I veckan är de inte alls nånting planerat ännu, inte för oss iaf. Däremot ska vi hjälpa min kusin Jessica som Äntligen ska flytta tillbaka hit nästan bredvid oss igen!! Hihi.. Ska bli sååå mysigt!! Å snart kommer deras lilla "humla" också, i mars är det planerad ankomst för den lille! Jaaa, jag säger lille eftersom jag tror de kommer bli en liten grabb där också.. :-) Meeen, de kan man ju aldrig veta föränn bäbis kommer!! :-)
Så de ska faktiskt flytta tillbaka hit, så vi få se när de blir storkörning me släpvagn o grejs. Skoj Skoj!!
Fast iofs till helgen e de ju planerat lite bus. Men vad som gäller e ja inte riktigt säker på än, så håller tyst sålänge.. Hehe..

Nää, nu efter maten så är man ganska slapp i kroppen. Men måste endå dra fram dammsugaren o dammsuga av litegrann innan man kan dumpa ner arslet riktigt i soffan! Längtar redan!! Men först som sagt, bort me dammet!!

Tjing Tjing!!

/Mariana

Postat den 2009-11-30 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar