Klimpfjäll - Fatmomakke!!4

Fantastiskt gott blev det, stek me pärer o sås! Ojojoj, så nu sitter man med mätt mage o sipprar på en smaskig cider.. :-) SEMESTER!!!   Så nu ha lilleman slagit sig ner i tv-fotöljen me lite snarra o en film.. :-)

Idag ha vi inte alls gjort mycket heller, va bort ti Fatmomakke en sväng. Kikade på kyrkstaden och jag försökte (dock utan så mycke intresse) berätta för Linus hur och vilka som levt där en gång i tiden. Och sen kikade vi på alla dessa kåtor och fina byggnader där runtomkring. Superfint e de ju! :-) Så är ni här uppöver i dessa mörka skogar o öppna fjäll, så tar er en tur dit. Himla skoj o läsa o spana in allting faktiskt.

När vi va där idag så fick vi faktiskt se lite blåhimmel, uuunderbart!! Så Marsfjällen visade sig för oss och gissa om de va fiint..? oooohhjjaaaa!! Supernajsiga bilder blev de också såklart.. Jaja, vänta! Jag ska lägga upp dem!! :-)
Sen efter vi varit där så tog jag o lilleman oss en tuppis, sen va de dags för att börja pyssla me maten igen. Som ja skrev här ovan så blev de himla smaskigt faktiskt. Eller ja, de e ju svårt att misslyckas me en stek. Men endå.. Hehe..

Nu ikväll blir de bara till att fortsätta slappa. Kanske åker hem redan imorgon, beror på om vi få nå finväder eller inte.. Åsså på hur kallt de kan bli.. Mm, sådär då..

Nää, dags o va lite social me sällskapet här kanske.. :-))    Tjingeling!!

 <--Fatmomakke!

 

 <--Marsfjällen!! Såå fint!!

 <--Häftigt!!

 

 <--Bustrollet!

 

 <--Uppe i Kåtabyn!

 <--Min lilla modell.... Hihi..

Nää, som sagt! Dags o kanske va liiite social.. Hoho.. :-o   Ha de gott o trevli helg!!

/Mariana

Postat den 2009-11-13 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av mami den 2009-11-13 (21:29:05)

Vilka härliga bilder, va himla mysigt ni verkar ha det, men jag och alla andra saknar er, kramar.....

Postat av Nadde den 2009-11-14 (01:08:23)

Härliga bilder... Vilka är ni som är där?? Hörs något.. Kram...

Postat av AK den 2009-11-14 (12:15:39) http://annak.webblogg.se/

Ja det blev lite skillnad, känns skönt! :) Ni ser ut å ha det riktigt mysigt där uppe :) Kram

Postat av Linda den 2009-11-16 (21:52:06) http://lindaloo.blogg.se/

Åååh vad fin han är er lilla prins !! Världens finaste systerson har jag !! :-) Jag längtar efter snön.. Jäkla regn och skit som är nu !! Känns som man bor i Gbg igen.. kram kram

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar