Soligt o fint!1

Ja, de är precis vad de är ute idag! Jisses va härligt, trist bara att man sitter inne o häckar. Fast kan ju iofs kanske sätta mig på balkongen i varma kläder.. Men orka!! :-/
Men de e så himla skönt att se solen endå, bara få lite ljus i tillvaron gör ju att man blir på såå mycket bättre humör o förhoppningsvis mer energi!
Så för er som inte e hemma o e sjuk eller ha sjuka barn, UT I FINVÄDRET MED ER!!! Bums!! :-)

Ha varit på Vc idag i alla fall och fått penicillin utskrivet, hade Bihåleinflamation. Och ha förmodligen gått me de i några veckor. Ha haft ständig huvudvärk, sen toktät bakom näsan o därför också tryck emot öronen.. :-/
Jaa, ni hör ju hur jag klagar! Men ha fasen i mig mått som en räka också, fyy tusan!!
Nu e de bara att invänta och se hur kroppen påverkas av kåvepeninet, har för mig att jag käkat de förut o att de inte va så bra. Men eftersom man nästintill aldrig käkar penicillin så kommer man ju fasiken inte ihåg.. :-/ Dumt!
Men aja, håller tummarna att jag ska få må bättre än jag gjort i alla fall. Och slippa somna preics vart än jag lägger ner mig, haha, jaa de ha varit så!! :-)

Lilleman är på dagis idag och jag ska verkligen ta de easy som bara den, slappa me en bra film tänkte ja. Men så fastnar man framför denhär dumburken som vanligt.. Knas!
Imorgon blir de nog en likdan dag som denna eftersom jag ska hålla mig inne på kurering, men hoppas jag blir mer pigg till helgen. Är ju nämligen badning i västra på lörda, hade varit najs o träffat alla härliga människor som bor däruppe. Men som sagt, återhämtningen e viktigast. Orka fasen inte va hängig längre!!
Så vi få se, blir de inte bad så kanske man tar bilen upp me lilleman så man få se lite annat endå. Bara surra kan många ggr göra susen till pigghet! :-)

Igår så hjälpte jag M med att sätta upp ljusstakar i hans lgh, så nu har han fint i sina fönster. Dock inte i sovrummen, men de få han göra själv. Tyckte jag va snäll som hjälpte till litegrann iaf, nu e de bara orken till o fixa hemma hos mig. Men de få tas när man känne sig mer allert, kanske lörda el sönda..?
På sönda ska ja banne mig på julskyltning i alla fall, de e väl då man får in första julkänslorna och att lilleman kan få se lite tomtar o div ute på stan! :-)

Nää, ska ta o spana på en film nu innan man ska iväg o hämta charmören på dagis igen. Min finaste lilla gofis! Sen blir de nog en smaskig midda o mest soffmys för våran del. Fast de e ganska skönt de med!

Jaja, tjingeling på er!!    Lite smakprov på julkort....?  Mmm, de kommer här! Fast ingen av dessa.. Hihihi..



/Mariana

Postat den 2009-11-26 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Jenny den 2009-11-26 (16:58:37) http://jen81.blogg.se/

Hej!

Åh tackar så mkt :)

Ja jag fastnade för de där väggorden när jagsåg dom, skulle vilja ha fler :)

Ja nu är det inte långt kvar, så spännande och se vad det är för en liten filur som bor i min mage hihi.. :)



Gud va han är söt Linus! En riktig sötnos!

Ha det så bra och hoppas du får en mysig jul!




Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar