Åter på jobb...0

Så va måndagen på jobbet avklarad! Jihooo, vad bra de gick! Fick dock en "karamell" att suga på, men som det ser ut så tror jag inte att man hoppar på den utan travar vidare o kämpar på. Vad denna "karamell" grundar sig på tänker ja inte surra alltför mycket om. Men de finns en chans att traska vidare om man hellre vill de om jag säger så.. Jaja, saksamma!
Det känns iaf skönt att va tillbaka i vardagen igen och få göra nånting igen. Ha ju fått ett nytt guld-schema så ska bli riktigt najs o få jobba lite 11-19 tider nu framöver.. :-) Perfekt!!

Ikväll ska jag o linus ut o traska, eller ja, Linus ska sitta i vagnen medans jag svettas o ger järnet genom Granlo. Wiiie!! Ska ju nämligen börja "programet" som jag ska följa nu i 6 veckor framöver, så vi få se vart vi hamnar när allt e klart! :-) Önskan e ju att komma litegrann i mer form innan sommarn och att förhoppningsvis få mer pepp inför att fortsätta såklart! Men första veckorna e lugna, de e mest på slutet man få kämpa på.. Hehe..
Men fixar de gör jag nog allt, med aaall säkerhet! :-D Tjurighet vinner som mest vet ni!!

Sedan e de dags o tvätta lite efter helgen, plus en massa vinterkläder som ska hängas undan. Tänk va skönt de blir att endast ha vårjockorna som hänge ute i hallen o inte en massa overaller o massa annat trams som bara tar en massa onödig plats. :-/ Japps, så få de bli!
Åsså hoppas jag naturligtvis att lilleman är lite mer snäll me mig idag vid läggningen, för jisses va vi inte alls va överens igår. Fyy vilken mardröm de blir när de blir så. Man känne sig som värsta surhäxan som vägrar ge med sig och vill inge annat än o göra precis som han säger. Men skam den som ger sig! Ibland känne jag bara att regler är till för att följas, och det kan vara bra med sånna ibland. Speciellt när de gäller läggning..
Men rackarns om de ska bli såhär flera ggr framöver, då komma man ju korka innan man hunnit fylla 30 för sjutton.. :-/ Hehehe..

Nähepps, nu ska ja nog ta o bege mig o hämta hem Linus. De äter ju mellis precis runt 14-15 så de känns såå himla onödigt o komma o dra upp han från bordet. :-/ Om man inte ska iväg på annat då förstås..
Men varför komma o stressa när man kan ta de lugnt och samma me dem lixom...? Finner ingen som helst anledning.. :-)

Tjingeling o njuut nu i den härliga vårsolen!! Tänk er.. Snaaart e de sommar!! Wiiiee!! :-)

♥ ♥ ♥

Våren e bra allt hääärlig endå!! :-)

/Mariana

Postat den 2010-04-19 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar