Keep on rolling...1

Yes we do... Jäää jäää!!

Livet e som en karusell.. Upp, ner, fram o tebax.. Ingenting går alltid som man själv vill, men är det verkligen det man vill?? Och hur man än gör, stannar man endå upp och tänker tillbaka...? What for?? :-/

Man ska blicka framåt, se det som komma skall och inte ge vika för saker som faktiskt e bra för en!! Men gör man alltid så? Njaaee, skulle helst vilja beskriva att man vänder om på tok för ofta. Fastnar i banor som bara blir fel, ger upp på tok för lätt och ger med sig även fast man egentligen inte vill... Inte bra!!

Är fortfarande såå himla GLAD att jag ska börja studera! Få upp mina betyg sedan gymnasiet och blicka framåt, framåt till det JAG vill bli och känna att jag kan ge mer utav! Ska bli såå spännande och intressant!! :-D

Några ämnen som jag kommer att börja med är Matte B, Natur A, Samhälle B, Programhantering och Människan socialt och kulturellt. :-)
En av syovägledarna ringde mig i veckan och nu är de heeelt klart! Jag är antagen och kommer deffinitivt att börja plugga den 10:e januari... Wiiiie!! :-D
Sååå, är de någon som har någon bok liggandes inom dessa ämnen eller massa tips.. Kom me dem vettja!! Jag tar emot allt, eller åtminstone köper böcker av er om ni inte vill ha dem sparade såklart!! :-)
Fått låna 2 böcker av Sara.. Tack gumsan!! SuuperGLAD för det!! :-)

 <--Matte o Samhälle... Kanooon!!

Såå, ska ta o börja bläddra lite så man inte e alltför tom i kupan när man väl ska sätta igång.. Hehe..

Jooo, just de ja.. I söndags va de första Advent också!! Häärligt att julen Äntligen närmar sig!! Hos oss firade vi första advent på måndagen här hemma. Tände ljus och åt frukost/lunch i lugn o ro i ledigheten.. Härligt!!

 <---Första ljuset tänt!! :-)

Sen så passade jag o Linus på att göra ett pepparkakshus i förra veckan också.. Gofisen e ju såå duktig!! Såklart hade han förklädet på också!! hihi.. Nästa vecka e de dags o baka lussebullar.. MUMS!!

 

 

 <---Resultatet!!

Mm, gaaanska duktiga va?? :-) Förutom den rinnande glasyren blev huset toppen, å Linus ville ha massor av ROSA HJÄRTAN öööverallt!! hihihi.. Tro minsann jag smittar av mig me hjärtan hit o dit på han.. Haha.. :-D

Nämen ojsann.. Där sprang klockan ifrån mig igen.. Gaaalet!! Kanske ska sussa en stund innan man ska upp på jobb imööra igen!! Hepp Hepp.. Tjing Tjong Långkalsong på er!! 

Fast ida så Bjude ja på en liten pepplåt åt er.. En låt som jag o systeryster Linda ha spelat o vare o lyssnat på i MASSOR!!! Hell jääää!! Som faaaeeen!! Denna låt får oss verkligen UR BALANS och ger en en kick i vardagen som alltid behövs.. Kanske en extra gång!! Såå, just därför!! Inför onsdagsjobb och för att orka resten av veckan..
Lyssna o njuuuut Bästa ni!!! Sooo long!!

/Mariana

Postat den 2010-12-01 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Sabina den 2010-12-15 (10:15:50)

Hej goaste Mariana! Såg du redan fått matte B av sara, men den röda. Jag har en grön som du kan få om du känner du vill ha en större utmaning ; ) bara att hojta till! Verkar som om allt är toppen med dig så jag önskar dig en fantastisk jul och gott nytt år, ifall vi inte ses nåt (: tänkte ju jag skulle ha en adventsfest här men har inte riktigt hittat ork till det. Hoppas du förstår (: bamsekram till dig och lycka till med studierna!!

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar