Vilket knas... :-O0

Jaaaa, vilket knas!! Jag tro verkligen jag drar åt mig små pippifåglar.. :-/ Inte direkt en merit om jag får säga mitt.. Usch usch!! De ha ju hänt 2 ggr att jag fått in en fågel här i lägenheten.. Å nu vet ni... Nu när jag hade skjutsat min lilla goknopp på dagis, så skulle jag sätta i motorvärmarn igen.. :-O Vad ligge inte där fram då? Under huven!! Å sticker fram me ena benet o huvet..?!?!!!! Iiih.. Joo, en liten pippi.. Hua, stackars liten kanske va frusen inatt o kröp under huven.. Men o komma ut fram gick då rakt inte.. Ojoj..
Tyckte de va både otäckt o blev mycke skraj när ja lättade på huven och ville att den skulle bege sig därifrån.. De e ju inte direkt så man ha nån lust o gå o peta bort en död fågel.. :-/
MEN den lättade o flög direkt som tur va!! Glad jag blev! Den levde o verkade må bra... :-)

Sååå, nu kan jag med gott samvete åka på jobb o känna att jag inte hade ihjäl ngn liten pippi iaf.. :-)

Igår när ja va o hämtade lilleman hos mamsen o micke så fick jag en känsla.. Usch.. Min lillasyster beger sig snart ut i stooora vida världen.. Lilla gumman!! Vad jag kommer att sakna dig o tänka på dig heeela tiden.. Jisses!!
Hon ska först ti Thailand o vila upp sig lite efter julruschen o sega Januari.. Sedan drar tjejen vidare emot Australien!! Vågat tycker jag!! Men de e såå bra!! För de e precis sånt man ska göra när man e ung, gaaalen och nyfiken!! Helt rätt gums!! Är så glad för din skull och allt kommer gå jättebra!! Det vet ja!!
Ni vet, jag har en ganska bestämd lillasyster.. Hon vet vad hon vill och gör bara det hon vill göra, och det är precis så jag önskar att jag kunde ha varit i den åldern!! :-)
Såå när hon drar den 28:e Januari, så kommer jag följa alla hennes steg där borta i fjärran och hålla alla mina tummar och tår att hon får jobb direkt och hittar nya vänner som hon kan byta erfarenhet med. Hitta nya resmål och se VÄRLDEN!!! :-D
Gogumman, vi kommer alla sakna dig sååå fruktansvärt här hemma!! De vet du!! Men med skype (eller vad de nu heter) ska vi hålla kontakten och vi vill veta ALLT som händer, bara så du vet!! Hehehe..
Åter igen... De komma gå sååå bra!!! :-D
Bara du passar dig för alla otäcka vilda djur så blir jag nöjd.. :-)

  <--STORT!!! :-)

    <---Jeeeeej!!! :-)

Tooooddels!!

/Mariana

Postat den 2010-12-01 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar