Här e de en heeelt vanlig onsdag..1

Jaa, precis det är de! Onsdag o har jobbat ida, dock inte hårt. Men de ska väl va så ibland också.. :-) Imorgon kommer de bli en tuff dag på jobbet å ja ska lägga mig i tid idag tänkte ja, allt för att vara på allerten o kunna vara en bra o trevlig "värdinna" som jag nu ska vara!! :-) Hehe..
Invigning är precis vad de ska bli av våran alldeles nya fina delidisk! :-) Kommer dock inte vara där så mycket i framtiden (mitt eget val), så kommer spendera mer av min tid på jobb där min utgångspunkt var. Att ta hand om alla gamla griniga damer o herrar som hemskt gärna vill ha 25:- extra för att de ha hittat ett prisfel eller annat roligt.. Ojojoj, jaaa, ni kan inte ens tänka er vilka sjuka o knasiga kommentarer man kan få ibland.. :-)
Men de e ju just de som e tjusningen med de hela också, att få kunna göra deras dag och få dem att le igen efter ett besök hos oss. Istället för att gå därifrån butter o vrång! :-)
Såå, imorgon gäller de! Blir en sjudundrans invigning och de ska faktiskt bli suuperskoj!! Kom o kika vettja om ni har en liten stund över!! Om inte annat för o surra eller "morsa" på mig!! :-D Hahaha...

Min finaste lilla sööötonge ha varit lite halvklen sista tiden, allt ifrån hosta ti feber o kräkningar. Usch o fy! Men som de verkar nu så e han på mycke god väg tillbaka, å de hurrar vi för!! Jiiihooo!! :-)
Men på freda är de dags för lilleman att åka ti sin papi igen, å denna gång saknar han honom mer än någonsin. Jätteroligt tycker jag och måste verkligen säga att jag e bra på att berätta de för pappan också! Sånt ska man få höra tycker jag, speciellt om man är långväga mil hemifrån och inte bara kan komma förbi o mysa me prinsen en snabbis som man kan göra när man jobbar på hemmaplan..


Och till helgen lutar det starkt åt skoterträffen uppi i gamla skogarna, närmare sagt Skälsjön!! :-) Så vi få se hur många skotrar vi blir på färden upp.. Hihi.. Men de ska iaf bli gött som fasen o trevligt att få träffa alla gamla goda kamrater som fortf. bor däruppe.. :-)  Håller tummarna för att de ska bli mildare väder så man slipper frysa häcken av sig.. Brr... Mm, för just de senaste dagarna ha de fasiken inte varit skoj.
Å just idag så fick jag också skitpunka på bilen.. Eller ja, vet inte om de va de heller. Men snällaste Mikaaal (mammas) kom o hjälpte mig när jag precis hade slutat. Där stod han, på parkeringen utanför mitt jobb, å hade pumpat upp däcket som va typ heelt slut på luft. Så de va faktiskt bara för mig att frakta hem arslet ti bästa mamsen o kolla om luften höll sig kvar. Å tro de eller ej, så gjorde den det!!! Wiiiieee!! Där även min bästaste lilla kille väntade på mig!! :-) Han o mormor hade åkt bussen från dagis (jobbet som han själv vill kalla det), hem ti momma. Vilket också Linus verkligen äälskar!! Åka buss o tåg kan väl inget slå...?  Jaa, åtminstone enligt lillfisen!! hehe..


Ååh, vet ni en till sak.. Min kusin (linus gudmor) som ska ha bäbis i mars fick spendera natten på BB inatt, ojojoj, nääära nu!! Usch, lidandet på slutet e helt sjukt hemskt alltså. Men att hon ha fått höjt blodtryck o div dåliga värden gör att barnmorskan ville behålla henne där på observation är ju verkligen toppen! Visst, jag vet att de absolut inte är roligt att ens infinna sig på sjukhus. Men där är guld värt just nu när de är dåliga värden etc.
Så hoppas och håller tummarna att det inte är allt för lång tid kvar för dem nu. Och att förlossning och allt som hör dit till går bra! Kommer verkligen inte kunna tänka på annat den närmsta tiden. Mycket för att jag själv va i den sitsen sista tiden av min grav. Sen att man bara längtar, jaaa lääängtar, till den lilla anländer!!
Och t.o.m. linus ha börjat förstå att det ska komma en bäbis där ifrån magen. Lillgubben min, han e ju för gullig... Hehehe.. Han kommentar häromdan...: "-Mamma, när kommer Jecca´s bäbis ut ur magen?" "-Joo, du vet gubben. Den bor ju därinne tills den känner sig klar för att komma o gosa me sin mamma o pappa.." "-Jahaaa, och sen får de myyyysa precis som du o jaaa mamma!!!!" "-Jaa, linus! Precis så är de!!"
Vaaa?? Man smälter ju av gulligheter som kommer ifrån barnamun alltså!! Hihihi.. Vilka funderingar.. :-) Faast, de kan ju bero på att man tjatar o tjatar om dessa bäbismagar överallt o att man vill snusa bäbis etc etc.. :-D
Ojoj, mys me bäbis alltså!  Såå, ladda nu kusin o tänk att så nära som de är nu har de aldrig varit!!! :-)
Är ju en helt sjukt fantastisk upplevelse att få vara med om och att sedan äntligen få hålla om det lilla knytet som bott i ens mage huur länge som helst. Önskar er allt de bästa och hoppas de går så smärtfritt som möjligt! Kraaam på er!!


Nää, vet ni vaa!! Måste ta o krypa ner i sängen så man orka me dagen imorgon också.. Kunna vara pigg o fräsch o kunna besikta bilen i tid. Hoppas på att den går igenom såklart!


Natti Nattiii därute!!

/Mariana

Postat den 2010-02-24 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Catharina den 2010-02-24 (22:35:20) http://catiiis.blogg.se/

Ja hoppas verkligen det blir lite varmare innan Skälsjöträffen.. Annars fryser man nog ihjäl :-)

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar