Knas, bus o förväntan.. ♥0

Snön faller som sjutton utanför mitt fönster, känns suupernajs å snart e de nog dags för första turen me skotern.. Eller??? Min kära pappi, han vettni ha redan varit ute han. Galenpannan!! Hahaha.. Där kan man prata om att ääälska snö, vinter o kyla.. Skotern e hans liv!! Ojoj.. :-)
Men visst e de supermysigt!! Spec nu när julen snart är här och stämningen ska komma in i en.. Heelt perfekt!!

Massor av skojsigt ha hänt den sista tiden, så dagarna ha bara sprungit iväg utan att jag ha hunnit skriva o uppdatera något alls.. Jaa, jag vet! De e dåligt.. Meeen, inte alltid man har tiden till o krypa ner i soffan o skriva nå rader. De bara e så.. :-/

Med en rackarns fart så blev de Vemdalen och Höstforum förra helgen! Och jisses vad trevligt de blev.. Om jag summerar helgens bravader så blir den såhär.. Hmm..
Massor av sötdricka (alkohol), mycke skratt o tårar, massor av dans o liten bit av intriger.. HAHA!!
Japps, så va de verkligen! Inga överdrivna intriger dock, men mycket nog för att jag skulle gotta mig gaanska rejält kan ja lova. Satt me ett litet skratt hela vägen hem från Whooo Valley där på söndan.. Hehe..
Visst va man inte mycket ti övers när man väl skulle hemöver o de va dags att sätta sig i bilen. Men hem skulle vi och de va bara att äta o komma i form igen så gick de bra.
Blev dessvärre liiite trötter när man närmade sig hem, så fick hoppa bak i baksätet o slumra till en stund. Vilket va suuuperskönt.. Ojoj.. Dock va de lika skönt o komma hem.. :-)
Onda trampdynor under fötterna, å liiite träningsvärk i kroppen o knoppen.. Hehe..
Tack o lov att helgen va över, men längtar typ huur mycket som helst ti de e dags för Vårforum!! Jeeeeej!! :-)
Some pics ofcourse... :-D

    

 

   

Skulle vilja peppra ut me kort, men alla e inte allför gosiga om jag säger så.. Haha.. Jaa, ni förstår.. Massa läskande gör ju en del me kameran också.. Så den förvränger massa kort så man ser hopplöst galet knasig ut på vissa pics.. Hahaha.. Meeeen.. :-)

Lilleman tog o blev lite sjukis igen i förra veckan. Så jag o M turades om att vara hemma o njuta av tiden tillsammans med de bästa vi har. Febern o förkylningen tog ganska hårt på lillstackarn, så han blev hemma hela veckan för uppvilning. Fast såklart blev de fotografering på onsdagen, så nu ni.. Snart hoppas ja på o få hem korten o njuuta av att se mitt finaste guldhjärta.. Mitt troll som e de bästa som går i ett par skor!! ♥

Annars travar livet vidare me knasigheter, happinings och en massa annat smått o gott.. Vad gör man? De e ju bara så.. :-/ Fast inte deppar man för sånt inte..
Kan bara inte förstå hur människor måste ha panik över att åldras. Ha sån panik så de måste gå o göra skönhetsingrepp och lägga ut sånna "äckliga" filmer på nätet.. (visst, man väljer ju själv om man vill titta) Meeen, endå..!!?? Kan verkligen inte fatta varför man bara inte kan nöja sig med träning och härlig kost istället?
Måste man lixom sticka kniven i sig för att känna sig vacker?? :-/

Inge o deppa över. Alltså andras sorger me hur besvikna de är över hur de blev födda, och hur de måste förstöra sig ännu mer me sånt där knas.. :-/ Nejnej, här e vi lyckli, glaaad och bara längtar tills det är dags att börja plugga.. ojoj, vad roligt de ska bli!
Dagarna nästan räknas ner på jobbet numer tycker ja och allting går ju såå himla lätt.. Hehe.. De som va mindre tråkigt denhär månaden va att bilskatten kom.. Varför nuuu?? Herreguuud, jag som ska åka ti fjälls ti helgen o sen ska de inhandlas lite fler julklappar.. Är nääästan klar!! Jeeeej!!
Fast iofs kan man ju fortsätta me de nästa månad.. Men endå...??!! Varför just nu?? Iiiih.. Man blir ju så deppi över sånt.. Blää!!
Dessutom står kärran kvar på skadeverkstan, jaaa!!! Eftersom en kärring´a körde på mig för ett par veckor sedan så blev de så.. Å inte gillar ja de så mycke inte.. Hmm.. Jag som skulle sälja bilen.. :-/
Nää, istället åke man runt i en superfiiiin Ford Mondeo 2010, utagen i oktober.. Komma kännas gaaanska bittert o sätta sig i v40:n nu när den e klar.. Usch o fyy!! Men men..
Och dessutom MÅSTE jag sälja den nu eftersom pluggningen inte kommer att föra med sig alltför mycket cash.. Såå får åka runt i en lite mindre fin kärra framöver.. Såå ha ni nån liten fin bil me 4 dörrar så ha ni en spekulant här..!! En liten bil alltså!! :-D

Till helgen e de personalfest på jobbet.. Jiihoo, vad trevligt de ska ha. Själv flyr jag stan och åker till minusgradernas paradis... Klimpfjäll... Myys ska de bli och jag ha laddat me en mycket rekomenderad bok.. Första boken i twilight-serien.. Japps!! Jaaa, ni läste rätt!! Jag ska ge mig in på en bok.. Hahaha..
Måste ju försöka börja läsa nu när de snart e dags o pallra sig ner i skolbänken igen.. :-D
Mm, åsså blir de förstås riktig julmarknad i Vilhelmina på söndagen innan hemgång och en massa mys i stugan också.. Härligt värre!!

 <--Såå fint!!

 <--Längesen, men sköönt kort!!

Just såhär e de uppi Klimpfjäll.. Slappa, skidor o en massa njutning av de fina runtomkring.. Helt sjukt avslappnande och just nu sitter de som "smäck" för mig att åka dit och bara få va.. Strunta i omgivningen och tänka på det som är viktigast.. Familjen!! ♥ ♥

Det närmar sig Jul med stormsteg. Det får mig i en speciell form, precis som de ska va! Allt e klart här hemma.. Stakarna i fönstren och julstjärnan hänger såå fint i mitt sovrumsfönster emot vägen.. Urfiiint!!
Nu är de bara till och göra ett pepparkakshus tillsammans med lilleman. Tror de kan bli imorn eftersom vi slutar tidigt. Passar perfekt.. :-)
Åsså till o klä granen såklart.. Men de få fasiken vänta.. Dagarna innan jul blir de och därmed basta!! :-)
Kommer dock inte va ledig alltför mycket runt jul och nyår eftersom de kan tjänas massor av päningar då, så kan jag bara inte låta bli att jobba eftersom M e ledig o hemma.. Bra för mig som ska sätta igång och plugga 10 januari..!! Jiihooo, vad trevligt!! Längtar!!!

Joo, just de ja.. Måste ju också berätta att min Älskade, Finaste Maammii ha förlovat sig!!
Med sin Bästaste Micke!! ♥ ♥ ♥ Är sååå himla GLAD för deras skull och önskar dem all lycka tillsammans.. Fast de ha ju faktiskt haft snart heela 10 år tillsammans, så varför inte 10 till?? Eller varför inte resten av livet??
De e ju faktiskt det jag tro på när de gäller dom.. Mina finaste... :-)

Jahapp, då kanske de va dags för sängläge.. Upp i ottan o arbeta imorn igen.. 2 dgr kvar nu, sen såå..
Härliga fjällerna!! Wiiiie!!
Natti Nattii..

/Mariana

Postat den 2010-11-23 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar