Kylan o vintern känns nära...1

Å inte så liite heller.. Tro ja nästan höll på o frysa arslet av mig idag när jag va o hälsade på Bästa Anna-Maria uppi västra. My goood va kallt de va när de blåste på och man hade på tok för snålt me kläder förstås. Inte på de små förstås. Där va de mer att svetten rann efter de sprang omkring o grejjade.. :-)
Japps, som skrivet så ha ja vare hos Mamma Anna-Maria o hälsat på. Grattat finaste Viking o mumsat gofika o gomat, härrliga tider!! :-D
Kom hem för ett tag sen o va toktrött, la mig i sängen för ja tänkte sova.. Meeen inte!! Såå klev upp igen för att försöka bli tröttis igen.. Förstår inte!! :-/
Sååå.. Bjuder på nå finfiiina pics istället.. :-)

 <--Sööötfis Viking!!

 <--Godingarna!!

Man känner sig ganska knasig ibland och massor av saker bara går emot mig.. Usch!! Bilen kostar mig massor o saker MÅSTE åtgärdas innan de e dags för besiktning. Dessutom måste ja gå o köpa mig en vinterjacka plus vinterskor.. Hur ska ekonomin egentligen gå ihop?!?! Med mina beräkningar så känns de som att allt inte kommer att kunna göras eller ha.. Såå, vad e viktigast?? Mm, en bil e ju bra o ha.. Men de vore ju gött o slippa frysa nu när kylan börjar närma sig.. :-/
Jaaanii, de verka som man få ta de eftersom och önska sig ett under!! Man e ju inte gjord av GULD direkt.. :-/

På lörda ska vi sminkas o fotas.. :-D Fick en förfrågan av min kusin J idag och SJÄLVKLART vill jag med!! Guud va roligt!! Få leka modell för en dag lixom.. :-D Hahaha.. Inte varje dag de..
Åsså på sönda e de dags för den efterlängtade spelningen me Volbeat!! SOM JAG LÄNGTAT!!! Hihi..
Är ju ett tag sedan vi va nere på Peace & Love o såg dem, kungspelning enligt mig och ja tro denna kan bli lika bra om de håller måttet uppe med någotsådär "kända" låtar.. Så de inte blir några tysta minuter i publiken bara för ingen känner igen texten.. (alltså sånna där HELT nya låtar ni vet..)

 

 <--Mums!! :-D

Japps, så är de!! Ska bli huuur roligt som helst.. Ni vet, en annan komma gå svettig o gaaalet pepp därifrån.. Ojojoj.. Såå bra!! :-D

Såå, ni vet! Den här veckan komma ja verkligen ladda inför detta och kommer förhoppningsvis få ordning på bilen innan de e för sent. :-/ De vill man ju verkligen inte!! Usch o fyy!!

Joo förresten.. Hade ju en superduper trevlig helg den som var också.. Middagen blev kanon och sällskapet likaså, heeelt underbart!! Tråkigt att alla inte kunde komma, men de kommer ju som sagt fler tillfällen..
Man kan inte annat än glädjas åt sina härliga arbetskamrater som är mycket mer än bara Fantastiska!! :-D
Tyvärr blev inte oscar en spec hit för min del, men lika glad e ja för de.. Kom hem i tid och somnade bredvid Bästaste Linda.. Gött de!! :-D På söndagen vaknade vi relativt utvilade, men saknade våra små troll..
Såå ganska fort så begav sig Linda hemmåt o jag ti Norra o myste på me Linusen.. Höstdagen va perfekt och man somnade in gaaanska bra där på söndagskvällen.. Oooh...

Sååå måste ju såklart bjuda på en del pics från middagen också.. Faaast bjuppar inte på de bästaste bästaste.. Men en bra biiit av de iaf.. Hahaha.. Man kan ju lixom inte visa precis allt... :-O Moohaha..

 <--Mickan o Linda posar!!

 <--Linda o Go-Sabina!!

 <--Efterrätten va smaskig den.. :-D

 <--Skååål..

 <--Sussie hade jobbat.. :-)
                                                                                                           Men kom endå.. Kuligt!! :-)

Jooo, just de ja.. Är de någon som känner sig manad eller känner ngn som kan hjälpa mig att förvandla min blogg till min alldeles egna och göra om lite hit o dit?? Jag är ju som sagt totalt vädelös på datorer och skulle vilja lära mig eller få hjälp med att få den fin och till min speciella sida... Jaa, ni vet.. Ni förstår säkert vad jag menar..

Sådär ja, nu flög klockan iväg igen.. Tur e väl att de e sovmorgon imorn igen.. Hehe.. Bytte pass me en arb.kollega som så gärna ville ha mitt morgonpass, så jag tog hennes eftermidda. Vilket känns ganska härligt just nu.. Ska hinna snabbträna innan jobb och kanske t.om. ta en runda när ja slutar också. Hihi..
Nu börja man bli varm i kläderna för dehär och jag verkligen Äääälskar att känna den känslan!!! :-D
Det tråkiga (eller roliga kanske man ska säga) Är att mina kläder inte passar riktigt som jag vill längre.. Mina ben ha krymt och byxor sitte inte lika som förr, vilket mest bara ser knas ut.. Men men..
När jag blir miljonär ska ja minsan ta o köpa mig en heeelt ny garderob!! oooh yees!! :-D

Näpps, kanske dags o soova!! Natti Nattiiii o ha en fantastisk vecka!! :-D

/Mariana

Postat den 2010-10-12 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av sussie den 2010-10-12 (23:13:18)

annasara.net är jätteduktig på bloggar :P kontakta henne på annaofsweden

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar