Fredaaa snart??0

Jaaa, nu vill vi ha Fredag och ledighet igen!! Haha..
Jo, jag vet att ja precis varit ledig. Men som de känns nu så ha ja fått så mycket klart och då välkomnar jag verkligen helgen i massor!
Ni vet, i helgen är det Valborg. Det ska firas me o vara i stugan o bara få va litegrann. Kanske döda lite mossa på gräsmattan o ev klippa den också. Man vet aldrig hur mycke den ha hunnit växa..
Eller så kanske man kan kratta..?
Jaa, allt sånt känns lixom roligt nu när de börjar närma sig sommar!

Ska fixa blommor ti stugan också, så de bli riktigt fint inför sommarn. Men vette sjutton om vi hinner göra de i helgen. Fast iofs kan de va liiiite tidigt o fixa me dem. Så de kanske e lika bra o vänta så de inte fryser sönder ifall de skulle komma en kall natt här framöver..
För då ha man ju verkligen gjort allt i onödan...

Ha suttit o planerat o trixat me skolarbeten. Och de känns helt okej må ja säga!
Man känner sig ofärskämt duktig när man ser vad man gjort och vad lite man har kvar på terminen.
Yes, jag fixade den första! :-D
Sen hoppar jag ju direkt på sommarstudier redan den 6 Juni. Yepps, ni läste rätt. På självaste Nationaldagen!
Dessa kurser som jag ska läsa under sommaren är distanskurser och därför börjar de alltid på en måndag. Vilket kan vara positivt och bra. Då ha man veckorna planerade o klara. Man har ett schema/planering och gå efter och fredagarna är låsta vid datorn eftersom lektionen hålls då igenom internet.
Ganska praktiskt va? :-)
Faaast, ganska skit om internet skulle skita sig.. Men va sjutton.. De få de inte göra!! :-/

MEN i alla fall... De ja måste fokusera extra på de sista veckorna här på skolan är Matten. Usch o fy!!
Men ska nästintill endast jobba me den, så de borde inte va nå problem.. :-)

Nåväl, jag ser som sagt fram emot denna Sommar!! Uuunderbart!!



/Mariana

Postat den 2011-04-28 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar