Hyresvärdar är värd bra liiite ibland...1

Ni vet, ibland kan man inte bli annat än Gaaaalen!! Jäklar vad de kan ställa till me att humöret verkligen sviktar upp och ner!! Hela vardagen vänds uppochner och alla blir dessvärre iblandade på någe sätt.. :-/

Kan ta de från början.. Hyrt en lgh i lite över två år o har Äntligen funnit mitt rätta jag o bosatt mig i en annan lgh. Sa upp min lgh o de gick tokfort att tömma, städa o flytta ur lägenheten.
Ny hyresgäst kom snabbt och allt va i sin ordning. De ja inte trodde var att karln som äger lägenheterna skulle ta både en hyra från mig OCH den nya hyresgästen?!?! Vad äré för fel på karln (eller pojkspolingen skulle man kanske säga)?? Han menade att jag "skulle betala för min tacksamhet"... För att han hade skött de så snabbt och att de gick fort för oss alla tre. Alla va nöjda och därför skulle han behålla min hyra!!
My aaaas, att han ska!! Aldrig!! Grrr.. Detta gjorde mig rasande och ja ha därför kontaktat Hyresgästföreningen. Tack o lov att jag är med där kan ja lova!!

De ska nu hjälpa mig att få tillbaka min hyra på 5250:- och eventuellt ränta eftersom karlfaaan sitter på pengarna o vägrar betala ut dem!! Nu ha ja nog startat ett Krig, men "De skiiiiter ja i"!!!
Rätt ska va Rätt och hade inte ja vare så snabb me o betala in hyran så hade detta aldrig hänt.
Jaa, jag vet!! De e klantigt från min sida me. Men jag blev lovad att få tillbaka mina cash om han hittade en ny Hyresgäst.. Vilket inte aaalls stämde! Jäkla människa!! Usch!!

Till allt hör att denna vidriga karl försökte i HELA 1 timme o 20 minuter att övertala och som han sa..
"Att prata mig tillrätta".. (dock utan framgång såklart)
Men bara grejjen!! Att han ens säger det lixom??
Jag stod på mig under hela samtalet som människan försökte "prata mig tillrätta" och ger mig därför nu på värre åtgärder. Och nu ska han banne mig få veta vad Rätt är!!
De e absolut inte tillåtet att ta in hyror från 2 olika hyresgäster för samma lägenhet under samma månad!!
Jorå, de hade man visst rätt till enligt honom. Han hotade istället med att gå igenom lgh en extra grundligare gång och dessutom påpekade att jag lyckas varit sen me hyran en gång. OCH att han inte hade skickat påminnelse den gången och att jag skulle ju faktiskt komma ihåg de!?!? Vaaa??

Jaaa, han är verkligen en pojkspoling som verkligen inte ska äga några som helst lägenheter alls!
De finns både fler med mig och de boende där som anser att han borde sälja eftersom han inte klarar av det.
Gården ser ut som mer en soptipp än ett trevligt boende i Fina Granlo lixom!! Det tog honom 3 ÅR!!! Att ens fixa en uteplats åt oss boende. Å då va de inte ens han som kom o gjorde de. Utan en stackars sommarjobbare som kanske va "billig" o gjorde de under 4 veckor!!!???
Även att hela uteplatsen är skev så bordet svajjade ganska härligt när man väl satt där.. Jisses!!
Inte ens skottningen på vintern klarar han av!! Man fick vara Glad om man kunde "studsa" igenom snövallen innan man kom på jobbet varje morgon de snöade. Och dessutom hoppas att inte bilen gick sönder..
De e ju för faaan sjukt!!
Sen så hade jag ett kakel som va helt löst under de senaste halvåret jag bodde där och även att han inte kom och fixade det??!! Detta ledde till att den dagen vi skulle städa ur köket så lossnade hela alltihopa o rasade bakom spisen då vi drog fram den!! Snyggt!!
De ville han ju också skylla på mig o tyckte de va mitt fel.. Knäpp!!??
Aaaldrig!! Ha både vittnen o hyresgästen innan mig som intygar att de inte va rätt gjort och att de alltid ha sett förjäkligt ut!! Sånt är de inte vad hyresgäster ska stå för!! Nejnej!!

Och att dessutom Badrummet behövde sig en renovering fanns inte på världskartan för denna karl heller!! Kan nästintill säga att det är mögel vid fönstret därinne och det va de även när ja flyttade in.
Knäppte som tur va kort på allt när ja flyttade in eftersom jag ha erfarenhet (eller vetskap) om hur giriga fastighetsägare kan vara!! :-)  HAA!!

Såå, nu ska han banne mig sättas på plats!! Han tror att man kan glänsa och tro att man är guld värd bara för att man hyr ut lägenheter och kan bara höja o kräva mer hyra av hyresgästerna.
Men standarden SKA även höjas efter en hyreshöjning!!
Kan även tilläga att en annan hyresgäst fick vara utan badrum (eller ha de under renovering) i mer än ett HALVÅR!!! Helt sjukt!! Hur kan man ens godkänna det??
Och för att tillägga så ser Tvättstugan så sjukt nerskitad ut och sista tiden tog de emot att ens tvätta där.. Tvättade på annat ställe jag, usch för en nerjordad tvättstuga.. :-/

Önskar de nuvarande boende där att de ska stå på sig o få sakerna som de blivit lovad uppfräschade!!
Och att han får en stämpel i Sundsvalls Kommun så han inte ens får hyra ut lägenheter längre.. Usch!!
Svartlista den knäppa Människan!! Fyy tusan!!
Jag säger bara... Allt ska upp ti ytan o han ska få stå ti svars!!!

Tacka vet ja Bostadsrätter och Trevliga Värdar!!

//Rättvisa!!

/Mariana

Postat den 2011-04-11 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Ann-Helen den 2011-04-12 (21:06:49)

Men detta låter ju helt sjukt..Vilken människa..Om det inte ordnar sig gå till tidningen och svartlista mannen ;)...Men vart har du flyttat??...Kram

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar