Sommar!!4

Jaaa, jag bara Älskar Sommaren.. Värmen, Solen o det Gröna Gräset gör att jag verkligen njuter av varje sekund som jag har mina häärliga dagar i stugan och utanför stan.
Visst, jag ha ju faktiskt varit inne i stan på Gatufesten också i veckan.. Ni trodde väl inge annat?!?! HAhaha.. En sån som jag ni vet, kan ju inte missa precis allt.. :-O Haha..
Men aja, va in o spanade en snabbis i måndags. Men blev en sjukt tidig kväll o de va kanske ganska bra de.. Hade besök hela tisdagen då de faktiskt va min Födelsedag me en massa trevliga Besök!!
Sen kom Onsdagen o den årliga Grillningen hemma hos mamsen. Sedan bar de iväg ut på stan!! Linus o jag hade varit där på dagen o SÅKLART va ju "turnissen" framme o vann igen!! En STOR Chokladkaka!! Ujujuj..
SOM OM de va ti fel person..?? Njäää!! HELT RÄTT skulle jag vilja påstå!!
Såå, den drog vi runt på en del medans vi åkte lite karuseller o mumsade på lite smått o gott!! Hihi.. Är de tivoli så är de ju tivoli!! Inte sant?? Barnen måste ju kunna njuta av det roliga också precis som vi vuxna!!

Såå påvägen hem så köpte vi oss en varsin is-glass-drink (ha inte en aning om va de heter).. Men aja.. Strosade vidare ti bilen o hem packa badkläder o iväg ti Pallviken vid Viforsen!!
Underbart!! :-) Värme, Soool o Härligt Sällskap såklart o de e ju såå ljuvligt!! :-)

På kvällen nere i tälten så va de bra mycket folk. Dock inte så pass mycke endå i Railway.. Eller ja, det va en del. Men inte så man stod på varandra lixom!! Gött som tusan me att kunna få en sittplats och samtidigt kunna lyssna på Fröberg & Sjöberg o dessutom kika på Scenen som står mittemot tältet.. Alldeles Utmärkt tyckte jag!!
OCH ÄVEN att när vi skulle beställa från Baren va det heller inga problem.. MAX 5 minuter varje gång man gick fick man vänta.. Å de va alltså MAX!! Heeelt sjukt snabb o bra service kan man säga!! Gooo Railway!! :-D

På nattkröken mumsade vi i oss Hamburgare o Korv o tog en snabbtaxi hem!! Gött!! Disa o ja va egentlige sugna på mer party, men fick tänka till för en gångs skull.. Hehe.. På dagen efter ni vet.. :-/ Inte ofta jag gör de inte!! Men nu vet nu.. Hade minsan inge val eftersom ja skulle köra ti stugan o dessutom grejsa me plugget.. :-)
Såå, sagt o gjort.. Kvällen igår spenderades på Ljungalid o med Bilbingo o dagen idag ha jag gjort klart mitt arbete som dessutom har skickats in ti min lärare!!
Är man inte effektiv så säg?!?! Badat, Solat, Pluggat, Minglat o varit på Tivoli hela veckan lång!! Den räkmackan är de minsan inte många som åker på vill jag nog lugnt säga!! Hahaha.. :-P
Tjooop Tjooop!!

Fiiina Fiiina stugan vårdar jag så gärna på min fritid numera o det blir mer o mer roligt att vara här. Man ser förändringarna som sker, ladan växer och blommorna växer!! Hihi.. Tuuusan va härligt de är!!! :-D

Åker ti stan förmodligen på sönda eftersom de vankas lite smått o gott nere i staden med omnejd.. Och sen ska de vara lite smusslande om de även på tisdagen.. Hihi.. Den som väntar få se.. :-)
Men baaara roliga grejs såklart!!

Nää, nu ni e de dags för bad nere i Sjön!! Tjoo på er!!













/Mariana

Postat den 2011-07-08 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Sabina den 2011-07-08 (22:37:24)

Va härligt du/ni verkar ha det! Jag blir så glad när jag läser din blogg, så roligt för dig att få må så bra! Jag mår nästan ännu bättre efter att ha läst ett inlägg. Keep up the good spirit! Eller nåt (: Kram!

Postat av Therese den 2011-07-08 (23:09:09)

Flitiga du!! Kanske vi kan kika förbi någon gång när ni är i stugan. Jonas jobbar nästa vecka, men sen så! :) kram på er!

Postat av Therese den 2011-07-08 (23:11:23)

Glömde ju fråga om du köpt de där krukorna duhade på bilden? Superfina ju!

Postat av Mariana den 2011-07-09 (12:06:47)

Hej på er igen!!

Vad kuligt Sabina att du känner så!! Glad jag blir!! Hehe.. Att man lixom inte bara retar upp folk, utan faktiskt också gör några glaada!! Hihi.. :-D



Jaa, nu Therese så börjar de hända saker.. Endast 2 veckor kvar på den nuvarande kursen o sen börjar man en ny.. :-) Hihi.. Gött de!!

Självklart får ni komma förbi.. Å är de så ni inte vill köra tillbaka så finns de sängar ti er å!! Vad kuligt!! Ni är såå Välkomna!! :-D

Krukorna är köpta på Orsil Trädgård uti Timrå.. Superfiiina och jag bara Ääälskar dem!! Vette sjutton om de finns kvar i år, köpte ju dem för förra sommarn eller va de sommarn före kanske?? :-O Komme fasen inte ihåg.. Du vet.. Glömsk!! Hahaha..



Ha de gott hörrni så hörs vi!! Kraaam på er!!

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar