Jobb x20

Japps, har jobbat ikväll o de hör ju verkligen inte till vanligheten!! Men roligt va de å ännu roligare blir de imorgonvkäll.. Hihi.. Då börjar ja 16 o jobba heela kvällen lång!! Naaajs!!
Såå då vet ni vart ni finner mig.. Men ett fett glatt leende på butiken i Birsta!! Yepps!! :-)

Har faktiskt spenderat några timmar i solen idag innan de va dags att bege sig till jobb. Jag o Linus tog o backade badväskan o drog ti kubenbadet. Där träffade vi på gullisarna Jossan o Alex med barn.. :-) Kuuligt!!
Dit ska vi minsan dra oss fler gånger i sommar tycker ja!! Bad, sol o servering alldeles intill. Perfekt!!
De va någon som frågade mig ida.. "-Inte bada i Sidsjön då??" Vaaa??!!! Neeeej, NO WAY!! Äckligaste vattnet i stan skulle ja minsan tro.. Iaf där det ligger iglar lite här o var o dessutom finns de nere i vattnet/vassen/vid bryggorna också.. Usch usch usch o åter usch!! Fyyy tusan för sånt.. :-/ Iiiih..
Det bara ryser i kroppen när jag hör sånt. Hur kan man ens vilja bada där..? Okej att det finns bryggor att åla sig upp på..? Men vafasen.. NEJNEJNEJ!! Skulle ALDRIG peta min lilltå i den sjön ens.. Bläää!!

Men aja... Sluta me snuskpratet nu o gå vidare.. Eller hur va de..? Hmm.. :-/

Dagarna känns som en saga för min del måste jag också säga.. Vi vaknar upp tillsammans jag o lilleman.. Suckar o pustar oss igång lite sådär lätt långsamt o sen packar vi väskorna för dagarnas aktiviteter.. Underbart lugna o skööna dagar har vi! Jag pluggar på kvällar eller när jag hinner och gör allt annat precis när jag känner för de.. Visst låter de som en bra PLAN för sommaren..? Jaa, de tycker jag me!! Wiiiie!!
Jag ska steka soool dagarna i ända o peppa mig själv ti mera fruktsallad o annat mumsigt isället för glass, dricka o annat slisk.. Ska försöka för allt jag kan!! Dessa "rök-kilon" ha verkligen lagt sig på "rätt" ställe.. Men vet ni vaa?? "-De Skiiiiter man i!!!" Fööör.. Jag är endå den Bästa innaför mitt skal.. O skalet ska bara trimmas till lite.. INTE tas bort!! Brr.. De gå ju inte!! :-)

You Know...






Sååå, med den.. Såå kilar ja ner i bingen o sussar nå timmar så ja e i topp trim inför imorn.. Alltså först förpress i sooolen o sen en kväll på jobbet.. Wiiiiie!! Hööörs då!!

/Mariana

Postat den 2011-06-28 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar