Hoppsan!!0

Tiden springer ifrån en och nu är det redan November!! Förstår ni?!?! Det är ju helt sjukt och snart är det December och Jul!!! Wiiiie.. Vad jag längtar!! Julbord, klappar till de små och en hel del Familjemys!! Fantastiskt!! Jag ska dessvärre jobba hela December, vilket innebär en hel del mindre tid över till annat. Men ska försöka att spenadera den väl och förena nytta med nöje eller hur man uttrycker det..? :-)
Det komma bli heeelt fantastiskt!!

Det som däremot kan falla över mig är hur man är just runt jul. Hur man stressar och far fram och tror inte att man egentligen njuter som man ska göra. Utan att det mer blir en jobbig resa för folk. Och som också för en del blir en sjukt jobbig upplevelse full med bråk i dagarna och familjefejd eftersom inte hela familjen kan hålla sams.. För jaaa, det finns sånna som har det så. Det vet ja!! Å dessutom de som kanske inte heller har någonstans att fira julen tillsammans med nära och kära.. Hua.. Skulle vilja bjuda hem alla utsatta.. Men de går ju inte!! Här finns ju knappt plats för oss.. :-O Hmm..
Men hjärterum finns de gott om!! ♥ I alla fall hos oss....

Det som jag också kan komma och tänka på är hur man kan lätt glömma vilken bra och fantastisk familj man har, och vad lyckligt lottad man är som faktiskt har någon som älskar en. Och hur man kan rent ut sagt bara kan "kasta" bort allt över en natt eller flera och sedan tro att allt ska vara som vanligt...? Hur kan man ens tänka i de banorna när man vet vilket bra liv man faktiskt har..? Förstår ni hur jag menar?
Visst kan det kanske vara lockande för stunden.. Men är det värt det?? Vill man kasta iväg den Fiiinaste Familj man byggt upp för att "ha roligt" eller för att "passa in"..? Nää, jag vet inte!! Men jag skulle då inte göra de iaf.. Och gör man misstaget och sedan inser att... "-Oj, vad har jag gjort..?" Så skulle jag hellre stå på mig och stå för vad jag gjort istället för att veta att jag lurar både mig själv och hela världen bara för att "rädda mitt eget skinn".. Eller vad säger ni?? Inte för att jag tror att så många skulle göra såhär.. Men det finns.. Det finns.. Det kan ja lova!! Och det finns tyvärr än idag människor som lever på att de inte gjort något fel, men som faktiskt lurar både sig själv och resten av världen.. Hur kan man leva med det?? Hur kan man med gott samvete orka med sig själv?? Jaa, de är faktiskt för mig helt overkligt!! Ojojojoj.. Stackars människor!!

Jajja, nog om detta nu!! Men visst kan ni väl hålla med om att det är tragiskt?!? Undrar faktiskt om de människor som gör såhär någonsin kan leva med sig själv igen ja..? När de inte ens klarar av att möta fakta.. Fakta som de själv gjort, men som de gärna skyller på någon annan.. Precis som att någon annan skulle ha gjort deras usla val.. Nejnej.. Hua!! :-/

Ni vet.. Jag var på en Kryssning förra helgen.. Vi firade en kamrat som fyllde 30 år och därmed skulle han firas ordentligt!! RICKARD!! Väärldens Bästa Rickard faktiskt!! Min Bästaste Vän!!
Men resan slutade i en tragedi och därmed blev faktiskt allting förstört.. Något så fruktansvärt och olyckligt som detta önskar jag faktiskt inte ens min Värstaste Fiende.. Usch!!
Vi var 10 stycken och allting var supertrevligt under kvällen och vi alla var taggade till 1000!! Käkade buffé på båten och hade det gott. Men senare på kvällen så splittrades vi och var utspridda typ överallt. Såå, jag och några fler hade gått och lagt oss. När jag vaknar upp mitt i natten av ett tjuuut som kommer in i hytten!! Klockan var 4.30 nånting..
Det är en av mina Bästa vänner som har blivit Misshandlad!! Något så fruktanvärt!! Jag kan inte beskriva med ord hur rädd han var och hur uppriven hela han tillvaro blev, och inte minst vi andra som var med.
Allting blev svart och vi alla undrade hur detta kunde gått till.. Hur HAN av alla..?? Det var fruktansvärt overkligt och vi blev alldeles stum.. Vi försökte få vård till han, men det fanns inte på båten sa vakterna och dessutom så var deras bedömning att han skulle hålla sig i hytten för säkerhetens bästa. Annars skulle han bli satt i arresten.. Vaaaa??? Nu var det ju så att han var ett offer och han behövde vård!! Han var i chocktillstånd och kunde knappt prata.. Jag blev mycket arg och förtvivlad och gick raka vägen ner för att samtala med vakterna!!
Puckon!! Rent ut sagt!! Där skulle de minst behövas några lektioner i bemötande!! Ojoj.. De va som nå bittra idioter som knappt kunde svara på nånting!! Knäppgökar!! åååh.. Så arg som jag blev då.. Jag bara skakade!!!
Och dessutom så ställde vi oss alla frågan.. "- Kommer vi ens kunna röra oss på båten till vi är i land?" Hur ställer de sig då? Om det skulle hända oss andra någonting?
Och eftersom han som blev misshandlad fruktade för sitt liv så var allting såå himla otäckt.. Hans sista möte med mannen som misshandlade honom var ett stamp på hans huvud, så våran vän hade ett avtryck av en sko i ansiktet.. Är inte det nog för att identifiera personen som gjort det? Det tyckte vi iallafall.. Men nejnej, han fick då inte identifiera någon.. Såå sjukt!! Och ingen vård heller, å ingen polisanmälan..
Såå himla overkligt och detta gör att jag absolut aldrig tänker sätta min fot på detta Rederi igen.. Viking Line.. Sämsta rederiet ever.. Visst, jag har aldrig varit med om detta förut, men endå.. Det ska väl för sjutton finnas första hjälpen?? Eller någon som helst vårdpersonal som ska komma och samtala och lugna ner offret som har råkat ut för detta hemska??? Är det inte så??

Såå, nu kanske ni förstår hur man ser på livet efter detta. Det hade kunnat varit jag som kommit ivägen för denna gök som misshandlade min vän. Det hade kunnat varit jag som låg där.. Varför just MIN vän?? Osv..
Alla dessa tankar och upplevelser får en att fundera. Att man har det himla bra, att man har en familj som är den Bästa och dessutom Älskar mig!! Att min familj betyder som mest är inget som någon kan ta miste på.. Jag är familjekär, speciellt nu... ♥ Det finns inget bättre än min familj.. Jag hoppas alla har det så.. Att man har någon att stötta sig till..

Familjen kan ingen annan än en själv krossa!! Så är det bara!! Var rädd om det Bästa du och ni har...
Tänk er för innan ni sårar någon annan.. Det är bara i DITT Hjärta det gör mest ont... :-/

            

/Mariana

Postat den 2011-11-02 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar