Hur länge ska vi vänta..?0

På snön alltså?? Jag vill ju ha snöööö nu!! Åsså säger de på radion att det kanske blir en snöfri jul i år igen...?!? Vaaa?? Inte igen!! Nejnej!! De vill vi verkligen inte!! Så nu ber vi allesammans ti vädergudarna att de ska komma snö inom de närmsta dagarna och att vi får in någon som helst vinterkänsla.
För nu e de på tiden att börja göra klart klapparna till julen och dessutom ska det ju snart sättas stakar och hängas julstjärnor i fönstren, sååå, är de inte dags för lite snö då så man får in den rätta känslan??
Jag vill som helst börja pynta nu jag, men får snällt vänta ti nästa helg!! Kanske att man kör upp lite grejjor på fredan eftersom man ska bort på lördan och dessutom jobbar söndan.. Hmm..
Men de vore ju väldans fint om de va klart lixom!! Juuul, advent, lucia, jaaaa, allt som hör julen till. Det finns väl inge bättre?!?! :-D
Å dessutom så sattes adventsgranen upp här hos oss idag. Å ni måste ju medge att de verkligen ser trist ut utan snö, inte sant? Man blir ju lixom lite deppi bara på grund av det.. :-/ Dumt!!
Meeen, Linusen han finslipar sin önskelista inför jul och Födelsedag han. Så det bara sjunger om de.. Några av sakerna är ju hockeyspel, pettson och findus sängkläder och faktiskt också blommiga sängkläder (som jag kanske inte ska skriva ut..) Men han blev så sur o grinig när jag för några dagar sen bäddade i nya sängkläder i våran säng och att han inte fick likadana. Määh, puttrade han och grymtade om att han faktiskt också ville ha de. Så de skulle han minsan skriva upp på önskelistan också!! Hahaha.. Gullunge!! Man smälter ju när han håller på!! :-)
Underbara skapelse!!

Såå, här går vi och längtar till advent, lucia och jul alltså!! Yepps!! Jaa, åsså ti nästa helg då det ska bastas och badas lite i Ljungaverk!! Häärliga tider!! Ska bli såå himla skönt att få komma ut på landet och känna lugnet och få träffa släkten!! Umgås och surra en massa trevligheter och ha mysigt!!
Tyvärr komma mina sömntimmar kanske inte bli lika långa som alla andras då jag måste bege mig på jobb tidigt på söndagsmorgonen. Ska infinna mig klockan 7.00 på jobb och tjäna ståååålars ti julklappar och annat dylikt som hör julen till.. :-) Vad gör man inte lixom? Men tänker inte så mycket på de, utan längtar som mest till slappningen som sker på lördan och kanske även redan från fredan. Vem vet? :-)
Men kanske vi beger oss redan då och myser heeela helgen där uppe i lugnets by!! :-) Fantastiskt!!

Imorgon ha jag ett litet fispass eller vad man kallar det? Ska jobba 7-12 och sedan åka på husvisning!! Tjoohoo vad kuligt!! Kika på ett hus som vi är intresserade utav och se hur de ser ut i dagligt ljus och även ha med oss fler ögon som kan bedömma tillsammans med oss. Det är ju alltid toppen de!! :-)
Men idag är det fredag och därmed en hel del mys med familjen!! Jag bara Ääälskar tanken av att det är fredagsmys med lilleman och få rå om honom lite extra. Inte ha någon panik att krypa ner o sussa, utan ta det mesta med ro och få mysa jääärnet!! Det är just nu för mig det Bästa som finns!! Kvalité på livet så att säga!!
Upp med tuppen ska ju jag förstås imorn, men det gör ju inget bara min lillfis få sova ut imorn!!

Näpps, kanske man ska ta o kirra klart lite fler arbeten till skolan. På tiden att fixa det sista och kämpa på med det sista man sitter inne med. Glöden pyr i fingrarna eller hur man ska kalla det. Lika bra o köra på mednas järnet är varmt!! Yees, så gör vi!! Pina på med det sista nu innan dagen lider emot sitt slut och när man kan lägga bort allt för att få känna Fredag och få rå om de finaste och Bästa jag har.. Familjen!!

Ha nu en trevlig helg alla o mys järnet medans ni kan!! Hej hopp!!



/Mariana

Postat den 2011-11-18 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar