Snööö?!?!0

Vart ha snön tagit vägen?? Förra året kom den ju redan i Oktober och nu har den inte kommit ännu..? Är det så att vi ska få en snöfri jul som det va för några år sen...? Neeeej, de vill vi ju inte!! Då blir de ju inte nån riktig jul o dessutom får man inte heller in riktiga julstämningen om inte snön ligger på backen.. :-)
Men tycker att vi alla håller tummarna så att snön kommer snart!! Hoppas Hoppas Hoppas!!!

Sen börja jag verkligen tvivla på vilka som är mina riktiga vänner och inte.. En del lyssnar inte ens på vad jag har att säga utan ser och hör bara sina egna tankar och händelser.. Vilket inte alltid är lika uppskattat för alla.. Men som sagt, har en ganska bra koll på vilka som betyder och inte.. Just för mig i alla fall..
Men men.. Man ska absolut inte ödsla mer tid på sånt inte.. Bättre att unna de som betyder mera vänskap och käärlek!! Eftersom de andra bara kräver en hel del energi som jag absolut inte har någon lust att dela med mig med om jag inte får tillbaka.. Nejnej.. Sånt få de vara slut på!!

Andra vägar i livet börjar sätta fart.. En del knasiga och en del roliga och trevliga!! Hoppas på en fartfylld vår med massor av händelser så man kan börja längta..
Har massor av funderingar vart jag vill bosätta mig och kan inte riktigt enas med mig själv.. Matfors e ju superfint, men i Kovland har mitt hjärta fastnat.. Dock e husen såå himla dyra därute i Kovland så man blir bara fattig när man tänker på de.. Hua!! :-/ Såå, man kanske ska bosätta sig någonstans emellan eller vad säger ni?
Bosätter vi oss i Matfors så blir de ju närmare ti stugan, vilket också är positivt. Mer kul o bus där åsså kan man njuta av friheten på ett annat sätt än vad man gör inne i stan.. Jag vill bo i huuuus nu!!
Men men.. De komma väl snart hoppas ja.. De rätta lixom!! :-)

Idag kanske vi blir nya bilägare också.. HOPPAS!! Blev bjuden bra för v50 av bilförsäljarn o ja tro inte de går att tacka nej till ett sådant erbjudande. Sen får man ju en bil också.. Sjuukt nöjd!! Såå, håll tummarna för oss som ska ut o provköra den i eftermidda!! Tjoohoo!! :-)
Vore ju förträffligt att ha en ny liten pärla att rå om, att få köra in och slita ut ett tag.. :-) Och ser man på hur mycket vi faktiskt spenderar i bilen så känns de som att man ska ha en bekväm och bra bil me alla fördelar.. Och att de dessutom var skinnsäten i denna bil var ju absolut inte något negativt.. :-)
Såå, ni få vänta o se.. Jag uppdaterar väl såklart om de tillkommer någon ny pärla ti familjen!! :-)

Sen då...? Hänt nå mer... Hmm... Joo, en massa tid går till plugg och jobb numera. Man må ju arbeta för att kunna leva och man må ju plugga för att komma vidare i livet med det man vill bli. Så det är bara till och kämpa på. Dock går det inte alltid som man trott, en del gånger får man värdera om sina prioriteringar och välja andra vägar i livet att gå. Men inte grottar jag ner mig för de inte.. Bara att se de ljusa i de hela och hoppas på att det blir bra!! Verkligen!! Och de komma de bli!! De vet jaa!! :-D

Nää, dags o kura ner sig me böckerna i soffan. För imorn e de prov på människan och därmed Naturkunskap.. Tjoohooo.. Nu kör vi!!

Hej på er!!!

Dehär längtar jag till... Snööö, uteliv och trevligheter!!! Ååååh... Kom nu snööö!!











/Mariana

Postat den 2011-11-08 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar