Älskade duuu... <3 Vila i Frid!!! <34

Vill börja med att Tacka för den fiiina kommentaren som någon lämnat på mitt förra inlägg.. Jag blir så Glad över att läsa, men tråkigt att man inte vet vem man ska tacka bara.. :-) Kraaaam o Tack för den!! <3

Ikväll har jag varit o sett Jägarna 2 på bio o åkte sedan upp till min fiiina fiiina farmor på sjukhuset.. Där hon efter en stund somnade lugnt och stilla in i ro.. Till himlen hon kommer.. Till sina kära.. Underbara duu.. <3 Finns många minnen som jag verkligen kommer att bära med mig resten av mitt liv.. Men kommer dock sakna de stunder som man bara kunde ringa henne och be om tips.. På mat, på hur man ska vara, eller alla dessa husmoderstips hon bara kunde...... Åååh.. Mina tårar rinner nerför mina kinder.. Jag önskar jag kunde säga mer.. Men bara att få veta att hon inte lider längre och att få se henne somna in lugnt och sansat gör mig lugn...
Att få se henne där.. Iordninggjord och i sitt lugna jag ligga där gjorde mig ännu mera lugn..
Det va så hon ville ha det och så hon fick det... Fiiina Fiiiina Farmor!! <3

Sååå, nu väntas en begravning och därefter en plats att besöka henne på.. Älskade Farmor... Vila i Frid och Vaka över oss.. Jag vet att du Alltid kommer att finnas med oss.. Jag ska alltid komma ihåg dig och jag vill att du ska veta hur mycket du verkligen betyder för oss alla!! All kärlek till dig Fiiiina Du!!! <3

Nu ska jag försöka sova lite inför den jobbhelg som jag ska avklara också! Men en stor tyngd har faktiskt lättat från alla våra axlar.. Att du inte lider och att du fått somnat in och har det bra där du nu är!!!

Gonatt på er alla o Lev nu, Lev livet när vi alla kan!!! :-)

Sprid kärlek o Ta emot den Kärlek ni kan!!! <3 <3 <3







/Mariana

Postat den 2011-09-09 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Anonym den 2011-09-09 (02:27:11)

Du fick "inte" behålla henne så många timmar =( Men du fick vara med henne till hennes sista andetag vilket jag är säker på att hon älskade.

En läkare sa till mig en gång att de sista som somnar in hos en person är hörseln.

Så hon har hört dig, hon har hört att du varit där och de även det bär hon med sig.

Att hennes älskade barnbarn som hon haft många fina stunder med , middagar, byte av gardiner, skratt (som du skrev) och massa fler minnen med var där när hon tog sina sista andetag.

Hon hälsade på dig när du föddes och ni har följt varandra genom livet och nu fick du följa henne till andra sidan och säga adjö.

Som sagt är de så att man måste förlora sina kära så vill man att de ska ske utan smärta och som du skrev så somnade hon inte lungt och fridfullt som hon ville och även du blev lugn av de.

Beklagar verkligen sorgen, något sådant här är aldrig roligt.

Men återigen, tur att man får gråta!



I minnet hon alltid kommer leva kvar för dig och jag är säker på att hon redan nu vakar över dig och din lilla prins ifrån ovan.



Postat av Mamma den 2011-09-09 (16:49:39)

Himla fint, Mariana...kram

Postat av Annica JoHansson den 2011-09-24 (19:24:46)

Va fint skrivet:o) av er båda....nu rann det lite tårar igen.

Kram Annica

Postat av Mariana den 2011-09-26 (17:19:28)

TACK åter igen för den fina kommentaren!! Visst är det en jobbig period, men saknaden försvinner aldrig.. Tur e väl det!! Hennes leende och hennes roliga vitsar, hennes underbara mat och hennes Fantastiska personlighet kommer vi alltid att minnas!!

Jamen Annica, det känns sååå himla mycket bättre när man får skriva och ventilera sitt huvud lite.. :-) Kraaaam på er!!

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar