Ny dag, nytt tänkande..1

Yepps, idag tar vi nya krafter och kör klart de som ska göras denna vecka i skolan. De e lite Religion, Svenska, Etik åsså räkna lite Matte.. Inte de allra roligare man kan göra, men vad gör man inte för att få en ledig helg på schemat?!? Vi ska åka ti stugan o jäsa järnet!! Grila imorgon o kanske, men bara kanske, kratta bort lite löv som eventuellt fallit.. Om man orkar dvs.. De beror ju helt på hur pigg jag är imorgon.. :-)
Ikväll ska ja iaf ta o fjutta eld på brasan i den öppna spisen o få ordning på värmen först o främst.. Sen kanske gosa ner mig i den fruktansvärt hemska soffan o sedan mumsa på nå riktigt gott bara för att de e Freeedaaa!! :-) Är de ngn eller några som ha vägarna förbi, kom in. Eller kom upp!! Är alltid kuligt me besök!!
Imorn så kommer la´familia på besök.. Mamsen, Micke, Therese, Jonas, Victor o ev. Cicci! Min andra syster hade fullt upp me annat trams.. Gårdsfest!?! Va e de för nå?? Vaa? Hahaha.. När man kan komma upp på landet o avnjuta Therese mumsiga Kladdkaka o grilla en massa kött...? Hmm.. Njää, de skulle nog väga mer.. Men ja skojja baaah syster yster.. Förstår ni ha bestämt.. Klart ni ska på party o ha roligt me grannar o så!!
De e ju trevligt de!!
Själv så önskar jag som sagt att vi fann vårat drömboende o få kunna flytta!! Jag vill såå gärna!! NUUU!! Helst igår.. Men men.. Man ska inte ha bråttom..? Eller??

Jag få fasen snart paniiiiiik ja eftersom ja e så sjukt less på detta springande i trappor o att bo inne i stan. Jag vill bo på landet, kunna knata ut i trädgårn o poa på me dittan o dattan!! Åååh, de e ju så mysigt!! Och att man kan se att man gör en förändring o få njuuta av lugnet.. Dit vill ja!!
Men de kanske ja ha tjatat färdigt om nu tycker ni? Jajja, jag vill jag vill jag vill... Heeelt galet ivrig!!
Nåja, man få väl sitta lugnt i båten o hoppas på att drömmarna går i uppfyllelse, inte sant??

Nu ska ja iaf ta tag i pluggandet så ja blir klar för idag!! Hej hopp på er!!



 

/Mariana

Postat den 2011-09-30 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Jessica den 2011-09-30 (17:39:46) http://iamjessi.blogg.se/

Hejsan! Jo faktiskt ska vi till stugan en sväng imorgon så då kanske vi kilar in en sväng.:) Ikväll blir det lugnt, lite jobb och sen tacomys och kanske lite pyssel sen! Hörs imorgon! Kraam!

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar