Tissel o Tassel...0

Har ju som nästan inget o skriva, men endå sitter jag här. På stolen som är gaaanska bekant sedan i somras då jag spenderade ett antal timmar på och skrev mina olika arbeten som skulle skickas in en efter en.. Då va man flitig minsan. Nu är det som mest tungt och man vill inget hellre än att bli klar. Men nu är de nära ska ni veta..
Jag tror att jag har kirrat den sista uppgiften idag, men väntar med att skicka in den tills efter helgen då jag kan skriva ut och läsa ordentligt hemma i lugn o ro.. Lika bra de..
Visst skulle ja kunna skicka in den nu, meeeen, nää.. Väntar.. :-)

Just nu åkte ögonen igen på min trötta sambo och livskamrat. Han är helt slut efter dagen och säger sig ha en förkylning i kroppen. Stackarn!! :-/ Hoppas han kan sussa tillbaka lite energi och vara lite piggare imornkväll. Jag som hade vilat idag så jag kunde va uppe längre och va mer social kvällen ti ära.. Men nejdå, då blir min andra hälft tröttis o somnar till och med på soffan.. :-/ Tyyypiskt!! :-(
Jajja.. Bara ti o krypa ner i snarklådan o hålla tyst. Bruka ju som sagt vara jag som är den som inte orkar så jag ska nog inte säga nå. Och dessutom värker mina fötter.. :-/
Förstår inte.. Och har ju som sagt helt slömt hur jag hade det sist.. När började man svälla om fötter o händer? Och när kändes de som de känns nu.. ( Att typ man ska kissa på sig så fort man kliver upp från sittande läge).. Jaa, massor av funderingar. De är ju som sagt 5½ år sedan sist, så de e ju inte alls såå himla konstigt att man glömmer. Å tur e väl de.. ATT man faktiskt glömmer!! Vem skulle annars skaffa barn tätt inpå varandra och ens skaffa fler barn än ett.. Hahaha..
Själv så är jag rätt nöjd med denna grav.. Värre tid får ja baske mig leta efter.. All denna pärs som varit nu gör att graviditeten känns 10 månader längre och jobbigare.. :-/
Hoppas som sjutton att ja glömmer snabbt och att lilla livet i magen får mig på andra tankar.. Faaast, de vet ja ju att hon/han får mig på.. För känslan som infinner sig då är verkligen Totaaal!! :-)
LÄNGTAR!!!! Iiiih..

Äsch, nu ska ja inte sitta här o tissla o tassla.. Nu tro ja att ja tar tag i min man och leder upp honom ti hans säng så han slipper få ont i ryggen av soffan.. :-) Sen hoppar ja nog i mig egen och sussar..
Det roliga va att Linus idag sa till att han ville gå o sova.. Kan ju faktiskt ärligt säga att de kanske typ Aldrig händer annars och är totalt främmande för både mig o M. Men ikväll hände de.. Lillfisen va nöjd efter dagen ute och ville mer än gärna krypa ner o ladda inför morgondagen..
Gullfisen!!

Hörs imöööra!! Hej på er!!

/Mariana

Postat den 2012-04-05 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar