Freda o helg!!0

Nää, de blev ingen storvinst på bingon. Tråkigt, men sant! Bättre lycka nästa gång!! :-) Dock vet ja inte om de hinns med nån fler gång. Det är ju så mycke pusslande nu när renoveringen gärna få bli klar o dessutom då det är träning för junior just på onsdagar.. :-) Hoppas ja ska hinna me iaf en gång till, men de få vi se.
Är ju så himla mycket man vill hela tiden, så man få ta de mesta me en nypa salt.. Tyvärr!!

Idag är det Äntligen fredag igen.. Familjen får lite extra tid och alla är lediga.. Eller ja.. Inte jag!! Inte denna helg.. hehe.. I helgen ska jag jobba lite extra. Se till så vi får in lite extrapengar till kassan eftersom vi såå gärna skulle vilja åka utomlands till sommarn.. :-) Det är ju lite så att man numer måste tänka rejält på vart man stoppar sina slantar, annars tar man sig ingenstans..
Såå, jag ska börja smått jobba under hösten då M är hemma och därmed komma de nog kännas lite bättre i semesterkassan också tror ja. För de kan väl vem som helst säga att man fasiken inte blir rik på o va hemma o va mammaledig.. Nejnej.. De är underbart på alla sätt o vis förutom med ekonomin.. Usch!! Den liiiiider... :-/ Därför känner jag också att de faktiskt är min plikt också att dra in lite cash eftersom jag har den möjligheten med just de jobb som jag har..
Ganska skönt också att få komma ut, träffa lite folk och få göra rätt för sig!! :-) Ska bli kul att börja jobba, de tycka ja! Röra på döfläsket o få ha lite skoj igen me mina bästa kollegor.. :-)

Men i helgen kan ja tänka mig att de ändå kommer att hända grejjer här hemma. Skulle tro att M just nu funderar och att de verkligen sprakar i hans huvud för att få saker o ting att gå ihop. Han ska nog börja med att lägga klinker i hallen om allting går som de ska. Han är ju bara för duktig min fiiina M.. ♥ Vad jag bara Älska han.. ♥
Det finns verkligen inget som han inte kan eller vågar sig på.. Det är för mig huuur betydelsefullt som helst. Har han aldrig gjort saker, så tar han reda på och sedan grejjar han de minsan själv. Å han är förjäkla duktig på de också!! Sådeså!! :-)

Men hur än mycket jobb som finns här hemma o göra, så ska vi ändå mysa ner oss ikväll.. Njuta av lugnet, att alla är hemma och kika på en bra film tillsammans.. Allihopa!! ♥ Såå, vi få hoppas de små orkar va me oss en liten stund iaf..

Linnéa chockar oss mer och mer för varje dag som går.. Igår så la M henne vid halv nio efter hon fått sin mat. Sen sov hon hela vägen tills min klocka ringde 6.30 imorse.. Hon är fasen heeelt Fantastisk!! ♥ Min lilla donna får mer än gärna va arg o grinig dagarna långa, de gör mig absolut ingenting!! Men att hon sussar så länge gör såå mycket för oss alla här hemma. För sömnen, som jag sagt såå många gånger förut, är för mig heeelt avgörande på hur mycket jag orkar. Och såå är det!!!
Underbaraste prinsessan, vad lyckligt lottad vi är!! Och de måste ja säga att vi är me Prinsen här i huset också!! Han är såå himla hjälpsam och trots hans irriterande sexårstrots så är han för mig huuur underbar som helst. För bara vi sätter oss ner och går igenom vad som blev fel så förstår han! Han vet vad som försvinner om han inte lyssnar, å han vet vad som blir indraget på helgen om vi inte försöker hjälpas åt med de mesta här hemma.
Han vet och han försöker så gott han kan! Å bara det är Guld värt för en tvåbarnsmamma!! De kan ja säga!!
För hur lätt är de då ens kropp gör en sak och tankarna säger en annan.. Nää, precis. De är baske mig inte lätt o va/bli sex år.. Det är ett rackarns år då mycket ska genomföras.. Skolan, storebror, livet och jaaa, mycket spelar in.. Såå, man få faktiskt ha överseende med att han ha de lite jobbigt. Då blir allting såå himla mycket bättre.. Bara man förstår varandra.. ♥
Livet blir sååå mycket lättare!!!

Nu blir det nog till att rensa o märka lite mer kläder.. Hittade en kartong me kläder från när Linus va 1½-4 år.. Så de va ju perfekt. Nu är de upptvättade och torkade.. Så nu ska märkas!! Jiiihooo!!
Har ju märkt upp hans ytterkläder från förra vintern, å skor å vantar å jaaa, massor!! Nu ska krängas!!!

Hej på er!! ♥

/Mariana

Postat den 2012-08-31 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar