Mys, bara mys...0

Jaa, så ser mina o Linnéas dagar ut denhär veckan. Vi startade dagen me o kliva upp halv åtta o sedan drog vi vidare ti Vigge där Linus är me mormor o Micke. Där hade de fått trevligt besök igår av Eva, Stefan o Anna. Såå självklart passade jag på o åka upp när de va där. Dom har ju funnits i våra liv sedan jag va ca 4-5 år, så med dem har jag upplevt en hel del roliga saker kan ja säga. Bästaste dom!! :-)
Där blev de promenad, bad och lunch. Härligt!! Dock hade jag såå sjukt ont i skallen, så va kanske inte de bästa sällskapet. Men de va minst sagt trevligt att träffa dem en snabbis..
MEN, jag badade såklart inte kan ja lova. Brrr.. Kallt!! Eller ja, iallafall i luften. För i vattnet va de nog 18 grader sa en kille på vägen hem ti stugan. Men ack den som ger sig.. Jaaa, så tycker i varje fall min son. Han studsade i, o "dökade" i först av alla.. Hahaha.. Junior.. Han skulle då minsan inte va den sista.. Hahaha..

Såå efter bad så promenerade vi tillbaka. Åt mumsig lunch o vips så va klockan redan 16.. Jag begav mig hemåt o vinkade av Linus som skulle stanna några dagar till. De skulle ju faktiskt klippa gräs å sen berättade han för mig att mormor o Micke ville ju faktiskt också att han skulle stanna.. För annars kunde ju dom få tråkigt.. Hehe.. Han e ju för bra gullig..
Tro nog han ville bli mer bortskämd ja.. De e va ja tro.. Lilleman.. Han älskar stugliv och allt som hör de till o få bli ompysslad av dem är nog bland de bästa tro ja!!
När jag väl kom hem så damp jag rakt ner i säng o sussade gott med sessan min. Mycke behövligt må ja säga.. Sjuuukt trött o behövde dedär stackars minuterna.. Huhu..

Imorgon kanske de blir en tripp in till staden. Ska kanske träffa en gullig tjej som heter Stina o som ja dessutom jobbat me en del. Hon fick en liten mini också som heter Gustav.. Huuuur gullig som helst! Absolut ännu en spekulant som friare ti Linnéa.. Absolut!! Ojoj.. Han har ögon som ska förtrolla vem som helst.. Hihi...
Såå de hoppas vi på. Men självklart kan ju allt hända när man har smått.. Tiden kan bli knapp och de kan finnas besvär som gör att man hellre bara vill stanna hemma.. Så är de ju..
Så vi få se hur de blir.. Men hoppas, de gör ja!! :-)

Igår eftermidda var vi ju hos bvc och vägde o mätte lite. Åsså fick Linnéa träffa doktorn som var en av de snabbaste jag någonsin ha träffat.. Haha.. In o ut, sen va de klart.. Jösses!! Han frågade bara om de va ngt vi hade sett som va underligt, annars så hade inte han minsan något att tillägga.. Hon låg där på skötbordet o bara skrattade åt doktorn som rullade runt på henne.. Hahahaha... Sööötfia!!
Såå, lilla prinsessan fick Godkänt även denna gång och vi kunde gå därifrån med ett leende på läpparna!! :-) Nu har hon gått upp ska ni tro.. Så numer väger lilltösa hela 4880 gram o är 57 lång!!
Mammas lillhjärta som också numer jollrar o skrattar hejvilt. De är ju sååå himla mysigt o man smälter mer o mer för varje gång. Linus tycker också de är superroligt att få mer kontakt me henne, så han gullar mer än gärna med lillasyster.
Mina fiiiinaste små gullungar!! Vad skulle man ha gjort utan dem?!

Kvällen igår avslutades hos sis me middag. Göttigt!! Åsså passade hon såklart på att tjusa på lilltösa en del när vi väl va där. :-) Meeeen, de höll på o bli en olycka.. Pjuuuh.. Tänkte göra ett snabbyte av blöjan i soffan, å de ska man ju passa sig för.. Men men.. Lillan började kissa såklart, men jag hann rädda.. Skönt!! Ojoj.. Nog för att de bara e barnkiss.. Men.. De känns ju abslot inge roligt inte.. :-) Hehe.. Jajja, vi räddade situationen o allt slutade lyckligt.. :-D

Nu ska ja nog grotta ner mig i soffan o spana på lite film tro ja. Blir som lagom de tills Linnéa ska ha kvällsmålet innan jag gör natten..
Heeej hopp på er!!

/Mariana

Postat den 2012-08-08 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar