Vad hände...?2

Vad hände med solen...?? Den bara försvann... :-( Å de verka som de snöar nu.. Vaa?!? Vad hände?? Aja, de e ju super me lite mer snö, de skadar ju inte. För mysigt e ju de å, för de blir ju att man kan leka i den mer.. Mycke plus för lillemans del kan ja säga!! :-)

Fick nyss samtal från de som just nu äger huset som vi ska flytta in i. Och jag längtar som en galning tills ja få packa in våra saker i detta hus.. Ojoj.. Kan man verkligen längta så mycket som jag gör?!? Jaa, de verka så!! Kommer bli en intensiv vecka som kommer att innebära en hel del svettiga och jobbiga tårar, men förhoppningsvis så kommer de människor hit och hjälper oss me bärandet. Sen plockar man ju ner i kartonger o sånt eftersom när man orkar och hinner.. Sen är de ju så att man inte heller vill köpa miljarder flyttkartonger heller. Utan det blir nog som mest att packa ner, packa upp och packa om.. :-) Tro de kan funka för sakerna som finns i denna lgh.. Sen finns de ju en hel del flyttkartonger som väntar på att få flytta in som just nu står i Västra.. MINA saker.. Ooooh, saknar dem!! :-)
Men de blev ju lite så när man inte kunde föra in allt i samma gamla lgh och när vi endå var ute efter att få en nystart på våra liv och dessutom finna ngt gemensamt tillsammans.. :-)
Å de gjorde vi!! Whiiihooo!! :-D Både jag o M är över förväntan och såå himla glada att just vi ska flytta in i huset där på gatan där det bor en massa andra barn och dessutom säkert en hel del trevliga nya människor. De komma bli toppen!! Längtan... Jaaa, den är stor.. :-)

Skolan då..? Jaa, de börja bli steget närmare ordet slut.. Och de känns riktigt toppen!! :-) Jag skickade in uppgifter nu för en stund sedan och hoppas de blir bra. Sen ska ja läsa en bok innan nästa vecka.. Meeeen, tro de få bli en ljudbok eller nå sånt.. Ganska mycke skönare att lyssna på och det gillar vi!! :-)
Det ska va lättsamt och givande på samma sätt lixom!! :-) Hehe..

Nu plingade nyss min syster yster, så ska ut o kika på en skoterhjälm åt henne i eftermidda.. Hon ska visst ha en, så nu komma ja verkligen bli avis.. Buuhuu.. Jag som också behöver en ny.. Åååh..
Men mina fingrar få minsan hålla sig i styr och INTE handla eller bli sugen på en sån.. Nejnej.. Vi som ska renovera ett badrum har absolut inte ekonomi till att handla sånt. Den jag har nu få lugnt vänta sig en säsong till och därmed basta!! Jag använder den ju inte alltför mycket. Och dessutom ska vi inte ti fjällerna i år vad jag vet.. Eller ja, fjällerna skulle vi ju också kalla sommarstugan o dit ska vi ju!! Haha.. Meeen, ja ni förstår.. :-)
Den få hålla denna vinter ut så kanske ja införskaffar mig en ti nästa vinter.. Då vi också måste ha en till skoter också.. :-) Fööör, inte kan jag sitta i kälken o de tänker inte min kära sambo heller..
Sååå, därför måste de bli en billigare skoter som funkar för mig och som dessutom har en back installerad i sig.. Så mamman kan ut på upptäcksfärd tillsammans me två barn nästa vinter.. :-D Hihi..
Bor man på landet ska de va enkelt också.. Inte att man knappt får igång rackarn för den har för många "krafter" och inte har en back på sig.. Nejnej, fröken hemma vill minsan ha de lätt för sig och så är det!!

Ojojoj, här kunde ja visst sitta o surra heeeelt för mycket ida.. Hopp och iväg!! Måste förbereda middan också.. Gomat dagen ti ära såklart!! Baaaara de bästaste ti mina Bästa!! :-) 

Tjing på er!! :-)

/Mariana

Postat den 2012-02-08 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Jessica den 2012-02-08 (19:24:48)

Heej! Måste komma in med formen här i veckan, lovar!

Tänkte på flyttkartonger kan ni kanske låna av oss? Jag kan höra med Mats och Inga om dom får plats i bilen ner på lördag när dom ska hit.

När är det flyttdax? Säg till så kan vi hjälpa till eller jag kan väl inte bära så mycket men Henke kan! :-)

Postat av Mariana den 2012-02-09 (18:49:14)

Men du, vi har nog flyttkartonger så vi klarar oss. Inte behöver ni hålla på o fixa ner dem inte.. :-/ De går bra me dem vi har tro ja, eftersom de komma bli sjukt många tomma så fort vi packat upp de jag har saker i.. :-) Hehe..

Blir väl flytt där helgen innan 1:a Mars vad jag vet än sålänge.. Men sen beror de ju helt på hur de går för allt runtomkring.. Kan diffa några dagar också, de kan man ju aldrig veta. Men vi få se närmare.. Jättesnällt att ni finns till hands.. Ska kolla av me M hur han ha bokat upp me män och så.. Själv ska ja inte pyssla med mer än att packa upp och peka med heeela handen!! :-) Hahaha..

Ha ingen panik me formen, ta de när du hinner.. Inte så ja bakar varje dag nu inte.. :-O Höhö..

Kraaaam på er!!

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar