Sommar...??0

Jaaa, vart tog sommaren vägen egentligen? Jag som trodde detta skulle bli en sjujäklarns sommar med en massa badhäng och en massa tid ute. Men icke!! Här huttrar man ikapp när man väl tar sig en utekväll i goda vänners lag och försöker bita ihop när hela kroppen skakar så man knappt kan gå hemöver då benen i princip frusit ihop.. :-O Underligt alltså!!

MEN, jag har i varje fall haft en supermysig helg tillsammans med en drös med härligt folk!! :-) Vi började fredan med en Middag o sent firande av Anna-Carin. Mumsade tillsammans me hennes familj en köttgryta som ja hade lagat med käärlek såklart!! :-) Åsså blev de surr enda in på nattkröken. Kuligt!! :-)
Åsså fick ja o lillan sussa ut rejält på lördagsmorgonen. Ända ti klockan 10.. Sen vart de hemmys o besök av M:s bror Stefan me tjej! Åsså kom E bort o surrade en snabbis plus att sis kom o umgicks me oss också! Härligt som sjutton!! :-)
Sen bar de av.. Mamman i huset (JAG) skulle ha en tjejkväll me Helena som är hemma från Stockholm o Linda (systeryster).. Vi träffades först hos sis, sen tågade vi vidare ut på stan.. Fick oss ett bord på O'learys och där satt vi.. Åt sjukt go oxe jag o njöööt varje tugga för den va så förbaskat god o saftig!! Dock kunde ja slänga stripsen.. Men men.. :-/ Vad ha man tänder till?! Haha.. :-)
Hade i alla fall en sjuuukt mysig kväll och jag tog till vara på alla timmar med glädje!! Det va verkligen nånting som jag behövde.. Lite tid för mig själv med vänner och bara få lite "andrum" eller vad man ska kalla det..? :-)

Idag drog grabbarna uppöver västra igen.. :-/ Å just ida kändes de.. Usch.. Ville följa me.. Men de e som svårt me allt eftersom de inte finns de faciliteter som man har i hemmet.. MEN, ska åka upp i veckan o mysa me dem en dag eller två.. :-) Miiina fiiina!!
Såå eftersom tomheten blev ett faktum så drog jag också iväg.. Upp till lugnet i Liden o Järkvissle.. Sjukt vad så lite kan göra så himla mycket! Jag blev alldeles varm bara jag körde uppöver Indalsleden och började närma mig mina hemtrakter.. MITT HEM!! Det är där jag är uppväxt, men som idag inte är en självklar plats att hemvända till då vi endast har stugan kvar där.. Konstigt, men det är endå så det är..
Fick både en och annan tankeställare om vi verkligen har köpt hus på rätt sida stan då jag åkte uppöver. Fast endå trivs jag som fasen där jag bor nu och hoppas jag även ska göra det i framtiden. Och samtidigt vet ja att min sambo inte är särskilt sugen på att bo just där uppe.. Inte enda där jag är född och uppväxt.. :-)
Nåja.. Nu bor vi här och sen få man väl aldrig stänga ute möjligheten.. Här trivs vi nu och här ska vi bo!!! :-)

Jag fick mig en rejäl pratstund me Helenas papps eftersom de regnade då ja skulle gå ner ti auktionen o sedan kom Helena hem istället.. Såå vi tog oss en prommis ner ti hennes lillebrors nyinköpta hus o hälsade på hans tjej Annie eftersom han själv inte va hemma. Riktigt mysigt att vandra runt i lugna Järkvissle o bara va.. :-) De va verkligen inte igår!!

Vad ha annars hänt då? Hmm.. Joo, vi va ju på BVC i fredags och där jag fick jag veta vad jag anat under den tiden som lillan ha varit me oss.. Hon hade inte gått upp så himla mycket i vikt och därför också varit gnällig o inte riktigt kommit ti ro.. Lillgumman..
Såå, nu har vi provat ersättning sedan fredan och det har faktiskt gått över förväntan än sålänge! Hon tog flaskan trots att hon kollade mycket underligt på mig. Men de gick och hon vart NÖJD!! Heeelt otroligt!! Både hon och jag kunde alltså andas ut... De va inget annat som va galet och numera så har vi faktiskt mycke lugna och sköna dagar. Än sålänge kanske man ska säga eftersom de inte gått alltför många dagar,, Men jaa, det känns riktigt bra! Och jag kan fortsätta amma endå på de som finns iaf..
Vi ska tillbaka på tisda o väga eftersom hon ville kolla extra nu då o se om vi alla mådde bättre o va nöjda efter vårt beslut tillsammans me BM.. :-)
Men i fredags vägde i alla fall lillan nu redan 4370 gram o va hela 54 lång!!
Våran lilla brumma som pappan i huset säger!! :-)

Nu ska ja nog ta o sätta mig framför tv:n.. Tjusas lite mer på sötfröken våran o dessutom bju er på lite pics från i helgen.. En del suddigare än andra.. Men men.. :-) De få ni ta!!

Kraam på er!!

/Mariana

Postat den 2012-07-22 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar