Bilder..0

Lite update måste man ju ge såklart.. Köket är nu nästintill klart eftersom min duktiga sambo tapetserat o fixat här i helgen.. Som ja skrev förut ni vet.. :-)
Å här kommer före o efter bild... Mycke ljusare kök om man frågar mig.. Vi ha ju tänkt att kanske göra om köket helt, men de får vänta en massa år till i varje fall eftersom vi båda anser att detta är ljust o fräscht som de är i nuläget.. De ska bara in en ny "polare" ti mig.. En ny diskmaskin.. Wheeehooo!! :-D
Kommer imorgon förhoppningsvis!! :-D
Men vad nymålad taklist, nya tapeter och nya golvlister kan göra susen alltså.. ujujuj..

Jajja, här ska ni få se.. Vilken skillnad va?! :-)












Sen ha ju junior fått sig ett skrivbord så han kan göra sina läxor på här i höst säger han.. :-) Gullunge!! Såklart man måste ha ett skrivbord när man börjar förskolan. Vart ska man annars läsa läxor och träna på att skriva? Vid köksbordet eller?!?! Njäää!! Inte här i alla fall!! Nejtack!!

Såå, med detta bord och nya stolen från IKEA blev Linusen nöjd som sjutton och bygger redan lega på platsen såklart.. De va ju roligt att få sitt eget lilla bord och stol såklart!! Är det inte så alla barn vill ha de?!?
Jag vet bara själv hur lyckan gick då jag fick ett eget skrivbord och kunde sitta där och göra mina läxor.. De va tider de.. :-) Hahaha..

Bjuder även på en bild från ett annat glädjande rus från Linusen.. Han är ju sååå himla GLAD att han Äntligen fått tagit ut cykeln och får cykla på gatan själv.. Man ser riktigt hur de spritter i honom och vad han växer av att han faktiskt är en Storkille!! För de är han ju!! Ska börja i förskoleklass ti hösten jue!! Åååh.. :-D
Idag åkte han även ner ti grannpojkarna o slirade på i leran me "hojen".. Kom hem o visade mig vilken lerig cykel han hade o att han dessutom hade huuuur leriga stövlar o överdragsbyxor som helst..
Jag grinade inombords.. Men insåg ganska snabbt att hans lycka var fulländad!! Så höll självklart emot och tog hand om lerkläderna i min ensamhet.. Huhu..

Lika bra o vänja sig.. Komma nog bli en hel del sånt nu när man ha så nära ti naturen och alla roligheter runtom.. Såå, vi ser bort och låter de ske.. Inte sant?? För han e ju bara såå himla fräään på sin lilla BMX!!

Jajja.. Ska sluta beklaga mig o krypa ner i sängen istället.. Ska ju faktiskt upp o jobba imorn.. Tjoohoo!! Sen ska jag o Linusen på badhuset här i Matfors imorn.. Så är de ngn som ha lite för sig, så kom ut vettja!!
De öppnar ju inte förän 14, så vi ska dit på eftermiddan såklart.. Mamman sälar runt och grabben leker o stojjar!! Perfekt maraton för oss imorn.. Kuligt kuligt!! :-)

Nää, just de ja!! Bilder va de ja.. Hahaha.. Lätt man kan surra på hörrni.. Ojojoj..

Hej på er!! Sussa järnet nu!! Tjollahopp!! :-D









/Mariana

Postat den 2012-03-26 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar