Måndag igen!!0

Japps, då var Måndagen här igen. Haft en strålande helg med både jobb och en massa besök!! Såå trevligt!! :-) Fikade gofika o surrade järnet.. Å dessutom hade vi lite rundtur i huset, kuligt kuligt!! De e ju inte varje dag man får så mycket besök, men de är verkligen roligt!!
Jag gillar ju att baka, så ska fylla upp frysen så fort jag får tid över.. Mycke kuligare o bjuda på hembakt än köpt, inte sant?? Tycke ja iaf.. :-)
Å vet ni.. Köket har fått sig en uppiffning med hjälp av lite nya tapeter. Sjukt nöjd jag och urduktig sambo!! Han kan han!! Ojoj, vad jag är nöjd över att han är såå duktig och dessutom min fantastiske sambo!! Slå den!! Hahaha.. :-D
Visst, jag kan väl gnata lite extra om jag vill ha sakerna gjorda. Men numer så orkar ja inte de. Utan har väl önskningar, men allting har ju sin tid. Och eftersom jag är såsom jag är och M är ju inte två så ska de heller inte gå så snabbt. Men nu är endå 3 rum klara.. Alltså uppfräschade med nya tapeter/färg o dessutom nya golvlister i varje rum. Jag njuuuter!! Älskar färgerna och det gör att jag ännu mer trivs i vårt nya fiiina hem!!
Fantastiskt!! :-)

Å igår så var vi på ännu en Underbar middag hos mamsen o Micke. Grillat, snittar och Äppelkaka o vaniljsås ti efterrätt.. Mums!! :-P
Å Linusen va toknöjd efter kalasandet!! Snacka om att lära känna barn fort.. Nu hade han träffat ännu fler kompisar och kände mer barn här i Matfors.. Haha.. Gulligt värre!! Han tyckte de va riktigt roligt me piratkalas så skulle tro att de blir nå liknande när de e dags för hans kalasande när de e dags för de i December.. :-) Eller va tro ni? Å då kanske me ännu fler nyfunna vänner?! Hihi.. Glad för hans skull.. De e ja!! :-)
Så, även igår sussade vi in trötta o nöjda efter dagen och inväntade en ny vecka med nya härliga möjligheter!! Dock vaknade vi till regn imorse, men de verka som de gav med sig lite.. :-)

Idag sitter jag o läser.. Språkhistoria ligger framför mig och jisses vilken soppa.. Men endå känns de som enkelt på nå vis.. Ääh, jag vet inte.. Men jaa.. Ska gö prov på de i veckan o hoppas ja fixar de så ja kan lägga ämnet på hyllan sen.. Behöver verkligen de.. Nuuu!! :-O
Annars lunkar dagarna på.. Känner spänning inför vänners förlossningar och krämpor och glömmer lixom bort mina egna för stunden, vilket är underbart!!
Men kommer på mig själv och märker att jag vissa stunder inte kan komma upp som jag vill. Eller att fötterna värker så jag få trippa mig fram.. Ojojoj.. Man blir ju brydd på sig själv.. :-O

Första veckan med 15-timmars schema är gjort och nu kör vi på en till vecka. Allting har sin tid och jag hoppas detta går bra och att jag orkar.. Va dock liiite kämpigt igår när jag kom hem från jobb.. Ont i fötter o fogar, men hoppade in i dusch o mjuknade upp en del.
Sen är ju vila den enda medicinen när man har ont tycker jag, så det gör jag ju i massor verkligen!! Både skönt och behövligt!! Verkligen!!

Nää, nu rackarns måste jag nog ta o köra på med läsningen.. Här kan ja ju inte sitta.. Ojoj..

Uppdaterar bilder på kök o annat trevligt senare.. :-) Hej på er!! :-D

/Mariana

Postat den 2012-03-26 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar