Upp o ner, ner o upp..0

Jaa, de är ungefär så mitt liv känns just nu.. :-O Massor av saker händer och jag hänger inte riktigt med på allt som sker.. Men jajja, kommer väl snart ikapp hoppas ja!! :-)

Har varit en lite omtumlande vecka eftersom min svank/rygg inte velat vare med på banan denna vecka heller.. Men som läkaren sa till mig igår.. "Se till och vila i mängder!!" Och jaa, de gör ja!! Massor!!
Dessvärre e de en massa trixande som ska göras, å nu är redan klockan halv två och jag ska snart iväg på Vattengympa igen.. Såå himla kuligt!! Verkligen värt varenda sekund att gå på de, så jag ska verkligen försöka gå varje torsdag!! Mycke bra för både kropp o själ o dessutom få man träffa andra "tjockisar" i samma sits som en annan.. Fantastiskt!! :-)

Har varit in på jobb idag och lagt upp hur jag ska arbeta till veckan.. Kommer att vara halvtidssjukskriven nu framöver, så genast blev de en massa strul.. :-/ MEN, glad att min chef är så bra som hon är och dessutom löser sig de mesta eftersom.. Man få lixom ta dagarna som de kommer.. :-)
Och sen hade ju jag sökt semester i påskhelgen för att underlätta lite för min del av påskhandeln och dessutom för att få unna familjen en massa tid.. Fick ju rentutav paniiiiiik eftersom jag nu blev sjukskriven på halvtid.. Hur gör man då?! MEN, även där flöt vindarna på min sida.. Ringde F-kassan och det va absolut inga bekymmer.. Utan valde jag att ta semester (som för övrigt är intjänat sedan förra året) så var de helt upp ti mig. Och jag har ju sjukpenning som vanligt för de andra timmarna.. Pjuuuh.. Jag trodde jag skulle behöva styra bort min semester och jobba då.. Och dessutom hade ja isåfall strulat ännu mer på jobb.. Ååå nej, man vill ju inte besvära mer än vad man behöver.. Inte sant?
Sååå, nu är jag lättad!! Skönt de!! :-) Ibland känns de bara förträffligt bra alltså!!

Annars då..? Joo, missade tömningen av soperna i måndags. Så nu få vi snällt vänta ti om 1½ vecka när de dags för tömning igen.. Hahaha.. Vi ställde ut dem i tisdags vi.. Å tji fick vi!! :-O Jajja.. Så kan de gå när man inte riktigt vant in sig i hur de är med hus o allt som hör till.. :-)
Vårat bredband ska vara aktivt nu så snart hoppas vi att vi kan surfa trådlöst här hemma, vilken känsla!! Whooohoo!! Nu ha vi ju kört telias sega grejjs som måste va kopplat ti datorn heeeela tiden.. Å dessutom ha vi ju haft den i köket ständigt!! Kan bli bra skönt o få göra iordning lilla "hörnan" nere så snart vi får hem ett skrivbord.. :-) Häärliga tider!!

Men hörrni, vilken känsla de är o bo i just hus.. Friheten och dessutom få slippa alla trappor som man sprungit nog i.. Ojojoj, de går bara inte att beskriva!! Sen att de är lite halvlångt o åka inöver ti stan me junior på dagis o sånt, de få man lixom leva med.. De hör som till nästan.. Inte sant?? Bara man få den gnutta frihet som man känner av just detta kan man i princip göra vad som helst.. :-) Love it!! :-D

På Söndag är de Guldnappet.. Vill så gärna fiska lite o få njuta av lite sol.. Så nu håller vi alla tummarna för att de ska bli fint väder och att isen håller för allt som ska ske där på isen.. Broddar på!! :-)
Å jag ska kirra upp me gofika o härligheter redan på lördan.. Sådeså!! Komma bli sjukt bra om de är så att de inte blir inställt nu rå.. :-) Håll tummarna nu för att de INTE blir de!! :-)

Nu ska ja nog ta o packa ihop så ja kan åka inöver snart!! Vattengympa o avslappning står på schemat!! Whoohooo!!

Hej på er!!



/Mariana

Postat den 2012-03-15 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar