1:a Maj!! Arbetarnas Dag..0

Japps, det är just idag de. Arbetarnas Dag!! Och för första gången på bra många år så har jag faktiskt varit ledig. Bra gött kan man ha de ibland. MEN, eftersom hela min lediga helg tillsammans med mina finaste hjärtan ha blitt förstörd eftersom ja varit sjukis så känns de inte så kul längre...
Ngn som varit o gått FörstaMaj-tåg kanske?! Hade ja varit piggare så hade ja lätt gjort de.. Meeeen.. Inte denna gång som sagt..
Jag hade hellre varit pigg o kry och fått en massa gjort här hemma istället för detta. Men men.. Huvudsaken är att jag är piggare.. Å de är ja nu..
Huvudet känns mycke lättare och därmed blir hela jag piggare. Bra va? Dessutom pysslar M vidare här hemma med renoveringen o även det gör mig faktiskt mycke gladare o piggare.. Kan ju lixom göra mycket sånt!! Perfekt!! Dock så vet vi ju inte hur de blir med rörmockeriet.. De ska komma imorgon (hoppas vi), sen få vi se vart de slutar denna vecka. Kanske slås ngn vägg upp till helgen då jag är på jobb?! Vem vet?? Hehehe...
Så jäklarns om inte karln dyker upp.. Då är den firman rykt, de kan ja lova i varje fall!! Då blir frun i huset bitter o elak, å eftersom ja förklarat förut hur de kan bli. Så vill vi ju självklart inte de.. Eller hur?! Haha..

Idag har de varit en perfekt dag här på solsidan i Matfors.. Vi har haft altanhäng, fikapauser och Linus ha varit o lekt me kompis precis heeela dan! De kan ju bara inte bli bättre.. Så nu när kvällningen är här så är vi alla slut som artister och komma nog knoppa ganska fort alla tre.. Eller ja, en sussar ju redan.. Godingen!!
Febern kom som på beställning inatt efter sprutan och även ikväll ha junior varit hängig, trots en heldag ute.. Så vi hoppas han är piggare imorgon så vi alla kan jobba på och komma åter tillbaka in i vardagen igen.. :-)
Knasiga sprutor som både ger onda armar o trötta hjältar.. Hua!! :-/

Nää hörrni.. Nu tro ja tant intar sängen så hon orkar upp imorn runt halvsex snåret.. Puuhuu.. Inte den roligaste tiden, men kan lätt va värt de när man slutar tidigare.. Å sen vet ni.. 4 veckor kvar på jobb.. Seeeeen, ledig me liten o Sommarlooov!! Whoohoo!! :-)
Ska LÄTT spenderas med Härliga Ljuvliga Människor som ger mig positiv energi.. Och bort me dem som bara äter o slukar en massa onödigt massa.. Jajjamen!! Rackarns vilken sommar de komma bli!! :-)

Behöver man säga att jag LÄNGTAR?!?! :-) Hihi..

Hej på er!!

/Mariana

Postat den 2012-05-01 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar