Dags för Glukosbelastning...0

Har en känning av att morgondagen kommer att bli jobbig till en början då jag ska in på en glukosbelastning.. :-/ Där jag varken får äta eller dricka något innan det är dags klockan 08.00.. :-/ Sen ska ja hälla in mig ngn äcklig liten "shot" av ngn sorts sockerlösning som ska läggas lite fint i en fastande mage.
För att sedan ta prover igen efter 2 ½ timme.. Å sen, sen få ja äta igen.. Åååh.. Komma va som ett vrak!! Minst sagt!! Kommer verkligen inte va på de bästa humöret och därmed komma ja givetvis ta mig hem så fort som möjligt och grotta ner mig o gömma mig en stund där på dan.. :-)
Lika bra de så man hinner samla ihop lite krafter igen..
Men men.. Bara de timmarna går åt där inne på vc så ska nog resten av dagen också gå åt ska ni se.
Ska ju hjälpa lillasis att göra lite röror och snittar inför deras modevisning på lördag.. Kuligt Kuligt!! :-)

Idag ha vi varit ute på vift.. Tog o packade in oss i bilen och drog uppöver Jämtland.. Till Hunge o hälsade på farfar Anders o Barbro.. Mumsade en massa gomat och fick dessutom med oss lite grejjer hem.. Ojojoj.. Hittade ett riktigt snyggt skrivbord som ska vitlaseras här inom kort!!
Såå, nu ska de bli ordning bland papperen här i källaren som just nu bara ligger i kartonger. Kanske kan de bli ordning här nångång också? Eller va tror ni?! Hehehe..
Sen fick jag me mig en mumsig rulltårta hem också!! Sjuuuukt god och självklart hembakad!! MUMS!! Barbro kan hon.. Ojojoj.. Tro kanske hon tyckte lite synd om vad ja skulle genomgå imorn, så ja fick me mig lite styrkande gobitar hem så ja kan mumsa i mig efter besöket på vc.. :-D
Såå, dagen blev absolut räddad trots att det regnat hela långa dagen!

Imorn hoppas vi att vädret lättar o att de kanske blir finväder tills Lördag och grillning då vi ska välkomna hem våra kära resenärer som kommer hem från Turkland o e bruna som pepparkakor!! :-)

Å nu va de visst slut me VM-turneringen också skulle ja tro.. Blev precis mål o 40 sek kvar.. INTE direkt så man tror på Sverige då inte.. Nejnej.. :-/ Men men, så kan de gå.. :-/

Nu tro ja fröken Johansson ska ta o studsa ner i sängen o ladda inför morgondagen!! Hejja Hejja!! :-D

Tjing på er!!

/Mariana

Postat den 2012-05-17 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar