Måndag 28:e Maj!!0

Jaa, idag är det den 28:e Maj och hade jag själv få valt så hade pyret i magen gärna fått kika ut just denna dag.. Varför då tänker ni? Hmm.. Jaa, för Linus e ju född den 28:e o de hade ju varit ypperligt o haft samma siffror.. Hahaha.. Här vill man gö de lätt serrni!! Hahaha.. :-D
Närå.. Men visst hade de varit liiite skojsigt allt!! :-) MEN, liten i magen kommer väl när de passar.. Och är de som jag befarar, så ligger den nog där o gräddas enda tills jag blir igångsatt.. :-/ Huhu..

Igår va det alla Mammors dag och det firades med middag här hemma tillsammans med mina systrar, respektive, mor, micke o min Fiiina familj M o L.. ♥
Blev grillad Kyckling, klyftisar, massa olika såser o Glass o bär ti efterrätt.. Mumsigt värre!! :-) Klart mamsen skulle uppmärksammas på självaste morsdag!! Skulle få spratt om jag inte fick träffa henne på just denna dag o få ge henne en extra kraaam.. För de är ju de minsta man kan göra.. :-) ♥
Fick en Underbar eftermidda tillsammans med de Bästa jag har och det är jag Tacksam för!! ♥ Mina Hjärtan!! ♥

Dock hade jag en mindre pratglad sambo här hemma som mestadels spenderade sin tid i sängen o på soffan halva dan igår eftersom han hade varit på 20-års jubileum med Fränstafolket i Lördags. Verkade både ha varit en minst sagt blöt kväll och en trevlig sådan också.. Då han där vid 3-4 snåret nästan inte ville hem, men som han fick så lov att göra endå.. Ni vet.. Som gravid o trött så är de inte alltid kul o va chaffis.. Men SJÄLVKLART är jag det för att han ska få ha lite roligt..
Dessvärre så förstår man ju varför M inte dricker alltför ofta och heller inte är såå himla sugen på partaj som en annan kan bli lite nu o då. Han blir ju såå rackarns dålig och måste ha flera dagar för att återhämta sig till normal rytm igen.. Hua!! :-/
Led med han även fast ja helst ville att han skulle va uppe o va på gott humör som jag va.. :-) For igårmorse ti Birsta en snabbis, inhandlade en Pool som nu står på gräsmattan och är uppfylld me vatten! Niiice!!
Såå, nu jäklar ska de badas i sommar.. Om inte så är de väldans svalkade för junior o hans polare!! :-D Hehehe.. Är en sån med reningsverk ifall de skulle komma barn/vuxna som absolut inte kan hålla tätt.. OCH jaaa, de finns!! Men för säkra sakens skull så ska jag absolut köpa hem klortabletter så ja kan klora vattnet så jag absolut inte behöver va orolig.. För usch usch för sånt!! :-/
Men va sjutton.. Sånt som händer.. Klart barnen ska bada..

Men i vilket fall.. Linus o moster Cicci tyckte allt att pappan skulle dra igång varmvattnet för att värma poolen så de gick att bada redan igår.. Men nejnej.. Där går gränsen.. Tänk vilken fin räkning vi hade kunnat fått.. :-/ De blir ju varmt av solen.. Dock svek den oss idag, men kan ju hoppas att den är tillbaka redan nästa veckan.. Eller hur?! :-D

I fredags måste ja säga att jag verkligen blev poppis här hemma.. Oooh myy!! Linus började ju som sagt Fotbollsskolan i förra veckan och därmed så fick de ju varsin boll, en vattenflaska och en Tröja.. :-) Fast jag tyckte de va lite snurrigt me alla kidsen som sprang omkring med likadana tröjor och dessutom ville både jag o M att han skulle ju få ha ngt speciellt.. SÅKLART!!
Sååå, tog o sökte upp ett tryckeri här i stan och nu är de gjort.. För en billig peng dessutom!! Rackarns va bra de vart o dessutom blev ju Linus gladare än gladast!! Hihihi..

Linus sussade ju över hos mormor o micke i lördags som sagt och hade haft en riktigt mysig dag tillsammans me dem igår.. Han tog t.o.m. premiärdoppet i Viggesjön!! Den ni.. :-D
De trodde jag aldrig, men han hade visst gjort de.. Galningen min!! ♥

Nää, om man kanske ska till o gö ngn nytta kanske? Har en liten fixardag och känner att de e dags o ta tag i hemmet.. Byta sängkläder o tvätt står bland annat på dagens lista.. Pjuuuh..
MEN, såå skönt när de e klart!!

Hej hopp på er!! :-)





 Min vackra Mamiiiii!!! ♥

 Mams o Micke!! ♥



Jag o Min Kääärlek!! ♥

/Mariana

Postat den 2012-05-28 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar