Händelserik dag!!0

 
Jaa, idag har det hänt massor.. Först så sussade ju lilla fröken en stund på förmiddan, men va vaken ganska länge innan Lunch. Då fick jag den brilianta idén att testa om hon va sugen på Gröt.. Hehe.. Såå, blandade till en smakis och in i munnen..
Ganska blandade reaktioner tyckte ja.. Hon verkade först gilla de, sen grimaserade hon bra o sen vart de bara tvärstopp.. :-O Jajja.. Bidde några skedar. Ingen panik.. Hon hinner.. :-) Men de e ju som sagt alltid kuligt o testa eftersom hon verkar så himla intresserad av vad vi gör vid matbordet när vi äter.. :-)
Självklart fick hon flaskan efter så hennes hunger stoppades.. :-)

Sen blev de lite action här en stund tills hon somnade om och tills vi hämtade Linusen på skolan. Där han för övrigt också gjorde helg idag. Imorn blir de återträff me gamla Dagiskompisarna och sen ska vi ha Biomys här hemma eftersom de egentligen skulle vara de på skolan som han då missar.. :-) Sååå, vi få ordna det här hemma istället helt enkelt.. :-D Hehe..

Efter vi hämtat honom va de dags för o koka ihop lite Middag. Vi hade bestämt fisk dagen till ära o därför funderade jag ett tag på hur och vad ja skulle göra.. Men.. Till slut blev det denna..
Fiskgratäng a´la Marriss kan vi kalla den.. :-) Först la jag torskfiléer längst ner, strimlade morot och rödlök och lade ovanpå.. Sen kokade jag ihop en sås med dill, citronsaft och salt o peppar och hällde över fisken.
Sen in i ugnen i ca 45 minuter, sen handskalade räkor längst upp på toppen. Och sedan piffade jag upp den lite med några dillkvistar även där längst upp.
Detta va ett mycket enkelt och gott sätt att göra de på. Och dessutom en ganska fetsnål rätt om man vill de, annars kan man ju alltid spä på me grädde om man vill ha de fetare.. Men sjuuuukt gott blev de!! :-) Duktiga jaaag!! (klappar mig själv på axeln) hihihi..

Å efter middan kände ja att jag ville testa o baka en kaka som jag verkligen Älskaaaar!! Choklad i massor och med ett täcke av kokos, sirap o annat smått o gott!! Haha.. En riktig sockerbomb, men väl unt när man har sina ätardagar!! MUMS!! :-D
Riktigt god är den och man nöjer sig också med en om man inte ha nå extra sötsug att stilla. :-)

Såå, nu.. Jaaa.. Kanske man ska ta o varva ner litegrann o dela upp kakan. Jaaao, litegrann iaf.. Sen blir de natta så man får ny energi till en heldag me mina Godingar imorn!!

Hej hopp!!

/Mariana

Postat den 2012-10-17 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar