Välkommen vecka 42!!0

Vecka 42 är mycket välkommen i mitt liv.. Varför undrar ni?! Jaa, men de är ju så att de faktiskt är en vecka närmare jul.. Tjoohoo!!
Äntligen ska de firas hemma hos oss.. Eller ja, vi ska va hemma i huset och de som vill fira med oss får som sagt komma hit. Sådeså!! :-) Komma bli hur skönt som helst och slippa dessa åkningar hit och dit och äntligen bara få va..
Kliva upp, gå runt o pyjamas halva dan. Kika på tv me barnen. Koka lite julgröt.. Börja förbereda julmiddan och sen få hem självaste Tomten på besök.. Ojoj, de komma garanterat bli skoj. De kan ja säga!! :-)
Nog om julen nu.. Men jaa, visst längtar man!! :-)

Idag har jag fyndat.. Har varit emot dessa saker förut med tanke på att de små gärna ska ligga på golv, tränas me att ligga på mage etc etc.. MEN, denna gång va de inte samma sak som med första kan jag säga. Man har helt enkelt inte lika mycket tid enbart för bara henne som man hade för Linus. Det finns en hel del måsten som faktiskt måste göras här hemma.
Såå idag tog jag beslutet och inhandlade en Gåstol till våran minsta i familjen. Jag tror hon kommer att gilla den. Hon har redan smygtestat kompisen Vildes stol och den verkade det som att hon gillade. Så vi få väl se..
Är de så att den inte blir använd så har jag iaf inte kastat bort flera hundralappar på den.. Bara 3.. Så de känns riktigt gött!!
Bättre begagnat heter de, en jäkla bra uppfinning serrni!! :-)
Såå, numer när fröken absolut inte vill ligga ner i gymet eller inte vill sitta i babysittern medans mamman lagat mat eller hjälper Linus me något så finns denna.. Gåstolen..
Kanske blir det mindre skrik och sen kanske mamman får mindre ont i ryggen efter allt bärande..?!
Jaa, vi få iaf hoppas på det!!

Wish me luck!!

Hej på er!!
 

/Mariana

Postat den 2012-10-15 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar