Januari!!1

Januari är en hemsk månad för många, pengarna har lixom trillat igenom fingrarna och man vet inte riktigt vad man ha gjort. Men stålarna försvinner.. Jaa, så kan de bli. Jag vet precis hur det kan vara. Just därför är jag medveten om just detta och numera så för jag dagbok på hur min ekonomi ser ut månad för månad, å de funkar toppen!! :-)
Lika skönt varje månad då man har sparat en slant, köpt det man ska och dessutom har en slant kvar tills lönen kommer. :-)

Men det jag absolut inte kan förstå är hur såå många bara kan handla o handla.. Å dessutom äta upp allting..?! Jaa, jag syftar på mat denna gång. Jag som jobbar i butik ser alltmer människor som verkligen handlar uppöver öronen ibland.
Inget negativt för de, jag får ju behålla mitt jobb än längre om de handlar mera menar jag! Hehe.. Men samtidigt förstår jag inte hur man lyckas få i sig all maten från jul till nyår o sedan nu på trettondagshelgen.. Visst e de skumt?! Man måste nog ha ganska rejäla middagsbjudningar då, eller hur?! Hehe..

Jaa, jag vet att jag funderar o kanske uttrycker mig på j*vligt underligt sätt. Men det är bara en sak jag ine kan släppa.. En del kan tydligen äta huuur mycket som helst!! Eller ja.. Eller bju bort!! :-D Jajja, bara de handlar hos oss så blir ju jag nöjd. För det är ju faktiskt mycket man sparar på just att dra MedMerakortet. En fantastisk uppfinning dehär med Återbäring!! :-)

Ikväll ska jag jobba igen, kvällspass. Hade en sån härlig dag häromdan då vi fick massor av gjort på jobb. En lugn nyårsdagsmorgon fick oss att komma på banan igen efter en hektisk nyårsafton. Lika roligt varje gång de blir såå sjukt mycket och ingen av oss är beredda på det. Tur man har riktigt bra arbetskamrater som orkar me en sån som mig! :-)
Men nu ser jag iaf fram emot en helg på jobb igen efter denna ledighet på 1½ dag! :-)
Tjoohoo!!

Nää, dags o ta sig i kragen o gö sig klar för jobb!! Hej hopp!!

/Mariana

Postat den 2013-01-03 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Therese den 2013-01-08 (21:53:16)

SV: Visst är det! =) Värmer lite extra i hjärtat när man ser dem!

Kan bara hålla med dig! Så roligt att vara med er =) Och en gomiddag borde vi styra upp snart!

KRam på fina er!!



Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar